Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Burcht van Cochum + Update + link
Collapse
X
-
-
Re: Burcht van Cochum
mooi scherp maar zou hem rechtzetten en wat contrast bijvoegen.
Grts Dirk__________________________________________________ _
Sony A580 en wat glas.
-
Oorspronkelijk geplaatst door rdirky45 Bekijk berichtmooi scherp maar zou hem rechtzetten en wat contrast bijvoegen.
Grts Dirk
Als ik in LR naar het rechtzetten kijk staat de toren horizontaal recht als je naar het gekartelde deel van de toren kijkt en ook het dak links van de toren staat horizontaal recht. Of zie ik ergens over? Waarop zou ik dan volgens U dan moeten rechtzetten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk berichtWat het contrast betreft heb je gelijk, was daar even te snel geweest. Maar wat je bedoeld met rechtzetten
Als ik in LR naar het rechtzetten kijk staat de toren horizontaal recht als je naar het gekartelde deel van de toren kijkt en ook het dak links van de toren staat horizontaal recht. Of zie ik ergens over? Waarop zou ik dan volgens U dan moeten rechtzetten?
Groetjes
RoelandNikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART
Comment
-
heb je een pb gestuurd.
Grts Dirk__________________________________________________ _
Sony A580 en wat glas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk berichtIk denk wel dat hij recht staat hoor. Je krijgt wel de indruk dat hij scheef staat door de golvende achtergrond. Ook door de wijnranken, die de helling volgen, krijg je dit gevoel. Maar als je naar de vlaggemast kijkt, is hij wel recht denk ik! Door toevoeging van wat contrast wel een betere foto! Mooi zo!
Groetjes
Roeland
Oorspronkelijk geplaatst door rdirky45 Bekijk berichtheb je een pb gestuurd.
Grts Dirk
Comment
-
-
Leuke plaat.
ik denk ook dat ie wel degelijk scheef staat, Jean-Pierre. Het beste referentiepunt lijkt mij de vlaggenmast op de toren te zijn en die hoort m.i. recht te staan.Niet geschoten is altijd mis ...
Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk berichtLeuke plaat.
ik denk ook dat ie wel degelijk scheef staat, Jean-Pierre. Het beste referentiepunt lijkt mij de vlaggenmast op de toren te zijn en die hoort m.i. recht te staan.
Comment
-
mooi en ga voor de eerste opname.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Hier is, voor mij althans, heel duidelijk te zien dat alles naar links helt en nog geen beetje.
Ik zou voor wat betreft een referentiepunt meer vertrouwen hebben in toren, muren, dan in een vlaggenmast hoor .
De meeste vlaggenmasten op hoge gebouwen gaan na verloop van tijd altijd wat hellen in de richting van de overheersende windrichting.
Ik heb eens recht gezet op de grootste toren en dan oogt alles natuurlijker, ik verlies wel een stukje van de vlaggenmast, maar misschien heb je nog wat meer ruimte in de originele.
Het is en blijft jouw foto natuurlijk waar jij mee doet wat je wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtmooi en ga voor de eerste opname.
grt,bouk.
Maar hij staat echt wel scheef hoor. In dit geval moet uitgangspunt verticaal recht zijnNikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8
Don't lead me into temptation, I can find the way myself.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtHier is, voor mij althans, heel duidelijk te zien dat alles naar links helt en nog geen beetje.
Ik zou voor wat betreft een referentiepunt meer vertrouwen hebben in toren, muren, dan in een vlaggenmast hoor .
De meeste vlaggenmasten op hoge gebouwen gaan na verloop van tijd altijd wat hellen in de richting van de overheersende windrichting.
Ik heb eens recht gezet op de grootste toren en dan oogt alles natuurlijker, ik verlies wel een stukje van de vlaggenmast, maar misschien heb je nog wat meer ruimte in de originele.
Het is en blijft jouw foto natuurlijk waar jij mee doet wat je wil.Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beire Bekijk bericht+1
Maar hij staat echt wel scheef hoor. In dit geval moet uitgangspunt verticaal recht zijn
Comment
-
ook je linkje staat scheef hoor. Ik denk dat je in PSE moet gebruik maken van "transformatie perspectief"
en dan eventueel nog een beetje aan de hoeken trekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtook je linkje staat scheef hoor. Ik denk dat je in PSE moet gebruik maken van "transformatie perspectief"
en dan eventueel nog een beetje aan de hoeken trekken.
Comment
Comment