Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burcht van Cochum + Update + link

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Burcht van Cochum + Update + link

Update - iets meer contrast

https://flic.kr/p/oJQFyv

ISO400
    116mm
    F14
    1/320

Leerrijke opmerkingen zijn steeds welkom.
    Last edited by Guest22; 15 augustus 2014, 17:54.

Re: Burcht van Cochum

mooi scherp maar zou hem rechtzetten en wat contrast bijvoegen.
    Grts Dirk
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rdirky45 Bekijk bericht
      mooi scherp maar zou hem rechtzetten en wat contrast bijvoegen.
      Grts Dirk
      Wat het contrast betreft heb je gelijk, was daar even te snel geweest. Maar wat je bedoeld met rechtzetten
      Als ik in LR naar het rechtzetten kijk staat de toren horizontaal recht als je naar het gekartelde deel van de toren kijkt en ook het dak links van de toren staat horizontaal recht. Of zie ik ergens over? Waarop zou ik dan volgens U dan moeten rechtzetten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Wat het contrast betreft heb je gelijk, was daar even te snel geweest. Maar wat je bedoeld met rechtzetten
        Als ik in LR naar het rechtzetten kijk staat de toren horizontaal recht als je naar het gekartelde deel van de toren kijkt en ook het dak links van de toren staat horizontaal recht. Of zie ik ergens over? Waarop zou ik dan volgens U dan moeten rechtzetten?
        Ik denk wel dat hij recht staat hoor. Je krijgt wel de indruk dat hij scheef staat door de golvende achtergrond. Ook door de wijnranken, die de helling volgen, krijg je dit gevoel. Maar als je naar de vlaggemast kijkt, is hij wel recht denk ik! Door toevoeging van wat contrast wel een betere foto! Mooi zo!

Groetjes
        Roeland
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

heb je een pb gestuurd.
          Grts Dirk
          __________________________________________________ _
          Sony A580 en wat glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
            Ik denk wel dat hij recht staat hoor. Je krijgt wel de indruk dat hij scheef staat door de golvende achtergrond. Ook door de wijnranken, die de helling volgen, krijg je dit gevoel. Maar als je naar de vlaggemast kijkt, is hij wel recht denk ik! Door toevoeging van wat contrast wel een betere foto! Mooi zo!

Groetjes
            Roeland
            Bedankt voor de leuke reactie.

Oorspronkelijk geplaatst door rdirky45 Bekijk bericht
            heb je een pb gestuurd.
            Grts Dirk
            Bedankt voor het PB

Comment

Leuke plaat.
              ik denk ook dat ie wel degelijk scheef staat, Jean-Pierre. Het beste referentiepunt lijkt mij de vlaggenmast op de toren te zijn en die hoort m.i. recht te staan.
              Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                Leuke plaat.
                ik denk ook dat ie wel degelijk scheef staat, Jean-Pierre. Het beste referentiepunt lijkt mij de vlaggenmast op de toren te zijn en die hoort m.i. recht te staan.
                Ik heb het eens rechtgezet op de vlaggenmast, voor mij oogt dan de rest heel scheef. Maar wat is nu eigenlijk het juiste uitgangspunt, Horizontaal of vertikaal recht?

Comment

mooi en ga voor de eerste opname.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier is, voor mij althans, heel duidelijk te zien dat alles naar links helt en nog geen beetje.
                    Ik zou voor wat betreft een referentiepunt meer vertrouwen hebben in toren, muren, dan in een vlaggenmast hoor .
                    De meeste vlaggenmasten op hoge gebouwen gaan na verloop van tijd altijd wat hellen in de richting van de overheersende windrichting.
                    Ik heb eens recht gezet op de grootste toren en dan oogt alles natuurlijker, ik verlies wel een stukje van de vlaggenmast, maar misschien heb je nog wat meer ruimte in de originele.
                    Het is en blijft jouw foto natuurlijk waar jij mee doet wat je wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mooi en ga voor de eerste opname.
                      grt,bouk.
                      +1
                      Maar hij staat echt wel scheef hoor. In dit geval moet uitgangspunt verticaal recht zijn
                      Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Hier is, voor mij althans, heel duidelijk te zien dat alles naar links helt en nog geen beetje.
                        Ik zou voor wat betreft een referentiepunt meer vertrouwen hebben in toren, muren, dan in een vlaggenmast hoor .
                        De meeste vlaggenmasten op hoge gebouwen gaan na verloop van tijd altijd wat hellen in de richting van de overheersende windrichting.
                        Ik heb eens recht gezet op de grootste toren en dan oogt alles natuurlijker, ik verlies wel een stukje van de vlaggenmast, maar misschien heb je nog wat meer ruimte in de originele.
                        Het is en blijft jouw foto natuurlijk waar jij mee doet wat je wil.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beire Bekijk bericht
                        +1
                        Maar hij staat echt wel scheef hoor. In dit geval moet uitgangspunt verticaal recht zijn
                        Heb hem eens verticaal rechtgezet, maar kan op het ogenblik de up niet plaatsen want er scheelt blijkbaar iets met Flickr. Ik zal zo snel mogelijk die up plaatsen.

Comment

Na de verschillende opmerkingen, een link geplaatst met verticale rechtzetting.

Comment

ook je linkje staat scheef hoor. Ik denk dat je in PSE moet gebruik maken van "transformatie perspectief"
                            en dan eventueel nog een beetje aan de hoeken trekken.
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                              ook je linkje staat scheef hoor. Ik denk dat je in PSE moet gebruik maken van "transformatie perspectief"
                              en dan eventueel nog een beetje aan de hoeken trekken.
                              Heb alleen LR5.6. Ik zal mij eens dringend andere software moeten bij aanschaffen want met LR zie ik er hier niet uit te komen of ik ken nog te weinig van LR.

Comment

Working...
                              X