Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi. Ik zou niet weten wat er nog aan te veranderen. Misschien een paar meeuwen? Maar dat heb moeilijk in de hand. Alhoewel.. zakje met met wat etensresten?
De groene kleur contrasteert mooi met de grijze zee en lucht. Ik vind het een mooie.
Alvast bedankt voor de reacties, de trage zee is een kwestie van smaak vermoed ik. Ik hou nogal van het egale water die verkregen wordt door een lange sluitertijd.
Alvast bedankt voor de reacties, de trage zee is een kwestie van smaak vermoed ik. Ik hou nogal van het egale water die verkregen wordt door een lange sluitertijd.
Je compo is prima en ik ben ook wel fan van lange sluitertijden.
Maar je foto kan wel wat meer pit gebruiken.
In nabewerking zou je deze richting uit kunnen gaan (ik ben natuurlijk vanuit je jpeg begonnen, dus de kwaliteit is ook niet 100%:
Ik kan me hierin wel vinden, mooi gedaan, ik heb ook enkele zaken geprobeerd, maar ik kreeg de lucht niet spectaculairder. Kan je misschien eens uitleggen wat de belangrijkste wijzigingen zijn die je hebt aangebracht?
Ik werk met lightroom, photoshop heb ik niet en kan ik trouwens niet mee werken.
Alvast bedankt.
Ik gebruik ook enkel Lightroom, photoshop heb ik ook niet
Vanuit jouw jpeg heb ik dit gedaan (ga je dus niet identiek hetzelfde mogen doen vanuit je RAW natuurlijk, omdat je wellicht al aanpassingen hebt gedaan van raw naar jpeg):
- iets meer contrast
- kleurtintcurve normaal contrast
- hooglichten sterk minderen
- schaduwen sterk oplichten
- wit naar +40
- zwart naar -25
- graduele filter in de lucht met belichting naar -30 en temperatuur naar -9
Laat maar iets weten als je nog vragen zou hebben.
Ik gebruik ook enkel Lightroom, photoshop heb ik ook niet
Vanuit jouw jpeg heb ik dit gedaan (ga je dus niet identiek hetzelfde mogen doen vanuit je RAW natuurlijk, omdat je wellicht al aanpassingen hebt gedaan van raw naar jpeg):
- iets meer contrast
- kleurtintcurve normaal contrast
- hooglichten sterk minderen
- schaduwen sterk oplichten
- wit naar +40
- zwart naar -25
- graduele filter in de lucht met belichting naar -30 en temperatuur naar -9
Laat maar iets weten als je nog vragen zou hebben.
Update geplaatst met toch een eigen interpretatie, waarbij de lucht en de rotsen toch wat meer pit hebben.
Ik heb wel de indruk dat er iets scheelt met de lucht na het bewerken, ik krijg deze precies niet meer mooi egaal, net alsof er te veel bewerkt is waardoor er een soort korrel optreed. Of is dit maar een indruk?
Update geplaatst....
Ik heb wel de indruk dat er iets scheelt met de lucht na het bewerken, ik krijg deze precies niet meer mooi egaal, net alsof er te veel bewerkt is waardoor er een soort korrel optreed. Of is dit maar een indruk?
Comment