Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5.39 u Ontwaken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5.39 u Ontwaken

iso100-28mm-f/5.6-1/15s
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: 5.39 u Ontwaken

de ochtendmist over het water fijn vastgelegd.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Bedankt,een zulke reactie maakt het vroeg opstaan de moeite waard

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk

Comment

In welk land is dit? Groene mist, dat moet ik ook eens vastleggen
        Last edited by Guest4; 9 mei 2014, 15:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          In welk land is dit? Groene mist, dat moet ik ook eens vastleggen
          Misschien kan je ook even vertellen hoe je die'groene mist' hebt opgelost, daar zal ik en anderen iets uit kunnen leren! Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            Misschien kan je ook even vertellen hoe je die'groene mist' hebt opgelost, daar zal ik en anderen iets uit kunnen leren! Bedankt!
            Vanuit LR, maar CS ziet er bijna hetzelfde uit. Eerst test doen op aut kleur correctie om je ogen te laten aanpassen. Daarna test kleurzweem pipet over je beeld laten schuiven tot je voor je gevoel de juiste verhouding hebt. Niet tevreden? Schuifje groen en blauw iets milderen in kleur en je witte tinten iets opwaarderen.
            Waarom doet je lens/camera dit? Leren denken als een lens/camera is heel belangrijk in fotografie. Het wil niet zeggen dat elk geschoold fotograaf ook mooie foto's vastlegd...Ik ken docenten, die helemaal geen mooie foto's maken, maar wel goede docenten zijn..Ik heb het al eens uitgelegd hoor, wij kijken in stereo omdat we twee lenzen hebben, je camera heeft maar een lens, dus die kijkt in....?? Hij moet heel veel gaan compenseren en als je zelf geen eigengemaakte kleurmeting of lichtmeting doet op de palm van je hand of met de grijskaart, dan zal hij de overvloed groen willen compenseren door de gemiddelde grijswaarden te nemen. Hij gooit dus alles op een hoopje en daardoor ontstaat kleurzweem in een foto. Het is iets of wat simpel uitgelegd, maar in de basisopleiding(1e lessen) komt dit allemaal ruimschoots aan bod. Sla de tekst op en maak een soort map aan met gegevens over fotografie-tips bv.. Als je het niet meer juist weet dan kun je altijd even terugkijken hoe het precies zat. Eigenlijk moet je het zien als een knipselmap waarin je dit soort aanwijzigen bewaard.
            Last edited by Guest4; 9 mei 2014, 17:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              Vanuit LR, maar CS ziet er bijna hetzelfde uit. Eerst test doen op aut kleur correctie om je ogen te laten aanpassen. Daarna test kleurzweem pipet over je beeld laten schuiven tot je voor je gevoel de juiste verhouding hebt. Niet tevreden? Schuifje groen en blauw iets milderen in kleur en je witte tinten iets opwaarderen.
              Waarom doet je lens/camera dit? Leren denken als een lens/camera is heel belangrijk in fotografie. Het wil niet zeggen dat elk geschoold fotograaf ook mooie foto's vastlegd...Ik ken docenten, die helemaal geen mooie foto's maken, maar wel goede docenten zijn..Ik heb het al eens uitgelegd hoor, wij kijken in stereo omdat we twee lenzen hebben, je camera heeft maar een lens, dus die kijkt in....?? Hij moet heel veel gaan compenseren en als je zelf geen eigengemaakte kleurmeting of lichtmeting doet op de palm van je hand of met de grijskaart, dan zal hij de overvloed groen willen compenseren door de gemiddelde grijswaarden te nemen. Hij gooit dus alles op een hoopje en daardoor ontstaat kleurzweem in een foto. Het is iets of wat simpel uitgelegd, maar in de basisopleiding(1e lessen) komt dit allemaal ruimschoots aan bod. Sla de tekst op en maak een soort map aan met gegevens over fotografie-tips bv.. Als je het niet meer juist weet dan kun je altijd even terugkijken hoe het precies zat. Eigenlijk moet je het zien als een knipselmap waarin je dit soort aanwijzigen bewaard.
              bedankt! wordt uitgeprint en in mijn koppeke bewaard!

Comment

Zou dit geen foute instelling van de witbalans zijn? Volgens mij is er een blauwe zweem over de foto, duidelijk zichtbaar aan de bomen rechts.
                De bewerkte foto door MGfoto is wel een stuk beter.

Comment

Ik vind de bewerkte foto van MGfoto ook beter.
                  grt. Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                    Zou dit geen foute instelling van de witbalans zijn? Volgens mij is er een blauwe zweem over de foto, duidelijk zichtbaar aan de bomen rechts.
                    De bewerkte foto door MGfoto is wel een stuk beter.
                    We zaten nog wel binnen het blauwe uurtje, dit verklaard waarschijnlijk de blauwe zweem? Bedankt voor je reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                      Ik vind de bewerkte foto van MGfoto ook beter.
                      grt. Ria
                      Ik ook! Bedankt voor je reactie!

Comment

Working...
                      X