Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vindt het een een heel mooie Zebra sprinkhaan. Mag ik vragen in wat voor soort beplanting hij zich ophield.
Dat mag je zeker vragen. Oorspronkelijk wou ik gewoon een foto nemen van een ooievaarsbekje. Maar toen ik mijn foto bekeek, zag ik op een bloempje in de achtergrond dat er een beestje op zat. Deze sprinkhaan, de soort nog nooit gezien, vond ik terug in mijn tuin in een verwilderd stukje op een ooievaarsbekje. En als je weet hoe groot dit bloempje is, heb je een idee wel klein diertje dit wel niet is!
Groetjes en nog eens bedankt voor de reacties!
Groetjes
Roeliee
Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART
Allemaal dikke merci voor de zeer toffe reacties! Altijd wel leuk om te horen!
Dat mag je zeker vragen. Oorspronkelijk wou ik gewoon een foto nemen van een ooievaarsbekje. Maar toen ik mijn foto bekeek, zag ik op een bloempje in de achtergrond dat er een beestje op zat. Deze sprinkhaan, de soort nog nooit gezien, vond ik terug in mijn tuin in een verwilderd stukje op een ooievaarsbekje. En als je weet hoe groot dit bloempje is, heb je een idee wel klein diertje dit wel niet is!
Groetjes en nog eens bedankt voor de reacties!
Groetjes
Roeliee
Roeliee,
Dan moet ik toch nog eens rustig gaan zoeken naar dit wonder mooie beestje
Dan moet ik toch nog eens rustig gaan zoeken naar dit wonder mooie beestje
Heb het eens nagevraagd. Het zou hier blijkbaar gaan over de nimf van de struiksprinkhaan. Hun waardplant is de wilde appel en eetappel, gewone braam, gewone vlier, grote brandnetel en de kruidvegetatie. Daar kan je ze vaak met tientallen samen vinden! Dus begin alvast maar te zoeken…
Groetjes
Roeliee
Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART
Heb het eens nagevraagd. Het zou hier blijkbaar gaan over de nimf van de struiksprinkhaan. Hun waardplant is de wilde appel en eetappel, gewone braam, gewone vlier, grote brandnetel en de kruidvegetatie. Daar kan je ze vaak met tientallen samen vinden! Dus begin alvast maar te zoeken…
Groetjes
Roeliee
Dan ga ik binnenkort eens op mijn buik in de tuin vertoeven.
Bij mij in de buurt groeien wilde braam en Vlier dus die ga ik ook aan een grondige inspectie onderwerpen.
Dan ga ik binnenkort eens op mijn buik in de tuin vertoeven.
Bij mij in de buurt groeien wilde braam en Vlier dus die ga ik ook aan een grondige inspectie onderwerpen.
Veel plezier en geluk ermee! Het is wel nu het tijdstip om ze te zoeken denk ik...vandaag nog een nimfje zien zitten, wel van een andere soort vermoed ik!
Groetjes
Roeliee
Comment