Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd kereltje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vreemd kereltje...

…deze zebrasprinkhaan! Heel toevallig ontdekt terwijl ik op zoek was naar een interessant onderwerp!

150mm - ISO 100 - f/13 - 1/60
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: Vreemd kereltje...

combinatie roos/groen geeft wel een kleurrijk beeld. belichting en compo vind ik prima.
    De sprinkhaan staat er ook nog eens scherp op. prima voor mij.

grtjs Marc
    Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

Comment

Lijkt me dat je het interessante voorwerp wel gevonden hebt! Wat een mooi beestje. Mooie compo ook
      Nog zoveel te leren!!
      Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
      Mijn website: http://mooifotografie.com/

Comment

Je mooie beestje staat er fantastisch op. Compo ,kleuren, scherpte alles is er om tot dit mooie resultaat te komen
        grt. Ria

Comment

Ik vindt het een een heel mooie Zebra sprinkhaan. Mag ik vragen in wat voor soort beplanting hij zich ophield.

Comment

Allemaal dikke merci voor de zeer toffe reacties! Altijd wel leuk om te horen!

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
            Ik vindt het een een heel mooie Zebra sprinkhaan. Mag ik vragen in wat voor soort beplanting hij zich ophield.
            Dat mag je zeker vragen. Oorspronkelijk wou ik gewoon een foto nemen van een ooievaarsbekje. Maar toen ik mijn foto bekeek, zag ik op een bloempje in de achtergrond dat er een beestje op zat. Deze sprinkhaan, de soort nog nooit gezien, vond ik terug in mijn tuin in een verwilderd stukje op een ooievaarsbekje. En als je weet hoe groot dit bloempje is, heb je een idee wel klein diertje dit wel niet is!

Groetjes en nog eens bedankt voor de reacties!

Groetjes
            Roeliee
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Heerlijk compo en kleuren!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                Allemaal dikke merci voor de zeer toffe reacties! Altijd wel leuk om te horen!

Dat mag je zeker vragen. Oorspronkelijk wou ik gewoon een foto nemen van een ooievaarsbekje. Maar toen ik mijn foto bekeek, zag ik op een bloempje in de achtergrond dat er een beestje op zat. Deze sprinkhaan, de soort nog nooit gezien, vond ik terug in mijn tuin in een verwilderd stukje op een ooievaarsbekje. En als je weet hoe groot dit bloempje is, heb je een idee wel klein diertje dit wel niet is!

Groetjes en nog eens bedankt voor de reacties!

Groetjes
                Roeliee
                Roeliee,

Dan moet ik toch nog eens rustig gaan zoeken naar dit wonder mooie beestje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                  Je mooie beestje staat er fantastisch op. Compo ,kleuren, scherpte alles is er om tot dit mooie resultaat te komen
                  grt. Ria
                  Helemaal mee eens !
                  https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Bedankt bommasien en Thomas voor jullie reactie!

Roeliee,

Dan moet ik toch nog eens rustig gaan zoeken naar dit wonder mooie beestje
                    Heb het eens nagevraagd. Het zou hier blijkbaar gaan over de nimf van de struiksprinkhaan. Hun waardplant is de wilde appel en eetappel, gewone braam, gewone vlier, grote brandnetel en de kruidvegetatie. Daar kan je ze vaak met tientallen samen vinden! Dus begin alvast maar te zoeken…

Groetjes
                    Roeliee

Comment

Kleuren en scherpte spatten van mijn scherm.
                      Gewoonweg super .
                      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                        Bedankt bommasien en Thomas voor jullie reactie!

Heb het eens nagevraagd. Het zou hier blijkbaar gaan over de nimf van de struiksprinkhaan. Hun waardplant is de wilde appel en eetappel, gewone braam, gewone vlier, grote brandnetel en de kruidvegetatie. Daar kan je ze vaak met tientallen samen vinden! Dus begin alvast maar te zoeken…

Groetjes
                        Roeliee
                        Dan ga ik binnenkort eens op mijn buik in de tuin vertoeven.
                        Bij mij in de buurt groeien wilde braam en Vlier dus die ga ik ook aan een grondige inspectie onderwerpen.

Comment

Bedankt Djivan voor je toffe reactie!

Dan ga ik binnenkort eens op mijn buik in de tuin vertoeven.
                          Bij mij in de buurt groeien wilde braam en Vlier dus die ga ik ook aan een grondige inspectie onderwerpen.
                          Veel plezier en geluk ermee! Het is wel nu het tijdstip om ze te zoeken denk ik...vandaag nog een nimfje zien zitten, wel van een andere soort vermoed ik!

Groetjes
                          Roeliee

Comment

Het Bloemetje ken ik, dus het spinkhaantje is toch nog wel piepklein. Een mooie gespot.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Knap gedaan hoor
                              mvg Jako
                              Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Working...
                              X