Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene specht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groene specht

Eens niet in een boom.

Mvg Yves

What you see is what you get

Re: Groene specht

Voor mij mocht uw Histogram een tikje naar links opschuiven(persoonlijke smaak ). En volgens mij ligt het scherpstelpunt ook niet op de vogel, tenminste als ik de exif's opvraag met Photome dan zie ik dat het scherpstelpunt een stuk naar links ligt van de vogel .

Grt,

Jean-Pierre

Comment

@ JPR. Foto is genomen door dubbel glas schuin opgesteld. Dat zal de reden zijn denk ik anders zou ik het ook niet weten.

Mvg Yves.

Comment

Yves, bedankt voor de uitleg. Dat zou de reden kunnen zijn.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Eens anders op deze manier gefotografeerd, mooie compo
          grt. Ria

Comment

Valt goed mee door dubbel glas. Hier in mijn tuin zit er ook alle dagen zo'n specht. Maar heb de kans nog niet gekregen om hem vast te leggen.
            Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
              Valt goed mee door dubbel glas. Hier in mijn tuin zit er ook alle dagen zo'n specht. Maar heb de kans nog niet gekregen om hem vast te leggen.
              Mvg.
              Ze zijn heel schuw, had het al een paar dagen geprobeerd en zondag dan eindelijk gelukt. Mijn vrouw heeft voorzichtjes het gordijn vertrokken terwijl ik met de camera in aanslag zat.
              Een paar seconden later was hij al weg.

Mvg Yves.

Comment

Zou persoonlijk het advies ivm het histogram even opvolgen Yves Het wordt dan een hele mooie hoor, ook ondanks je focuspunt wat opzij ligt. Klein beetje de belichting terughalen en ietsie contrast op de kleurtint. Moet je dan eens kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Ze zijn heel schuw, had het al een paar dagen geprobeerd en zondag dan eindelijk gelukt. Mijn vrouw heeft voorzichtjes het gordijn vertrokken terwijl ik met de camera in aanslag zat.
                  Een paar seconden later was hij al weg.

Mvg Yves.
                  Ik hoor ze, of hem, of haar hier 50 meter verder in een minibosje duidelijk kloppen Yves, maar ik zie niks.
                  Wanneer ik nader is het onmiddellijk gedaan met kloppen, hoelang ik ook blijf staan .
                  Deze heb je alvast mooi weten vast te leggen, ook de houding die ietwat apart is kan ik smaken.
                  Persoonlijk zou ik er niks meer aan doen.

PS Reeds al je gekopieerde dia bewerkt ?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                    En volgens mij ligt het scherpstelpunt ook niet op de vogel, tenminste als ik de exif's opvraag met Photome dan zie ik dat het scherpstelpunt een stuk naar links ligt van de vogel .

Grt,

Jean-Pierre
                    Scherpstelpunt terug vinden in de exif? Daar wil ik wel eens meer van weten.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik hoor ze, of hem, of haar hier 50 meter verder in een minibosje duidelijk kloppen Yves, maar ik zie niks.
                      Wanneer ik nader is het onmiddellijk gedaan met kloppen, hoelang ik ook blijf staan .
                      Deze heb je alvast mooi weten vast te leggen, ook de houding die ietwat apart is kan ik smaken.
                      Persoonlijk zou ik er niks meer aan doen.

PS Reeds al je gekopieerde dia bewerkt ?

Groetjes
                      @ Djivan, Het menu van de groene spechten zijn hoofdzakelijk mieren, ze zijn 90 procent van hun etenstijd te vinden op grasperken. Dus als er een grasperkje is in de omgeving van het minibosje
                      zou ik daar eens rondkijken.Wat de dia's betreft dat karweitje van lange duur is achter de rug

Mvg Yves.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                        Zou persoonlijk het advies ivm het histogram even opvolgen Yves Het wordt dan een hele mooie hoor, ook ondanks je focuspunt wat opzij ligt. Klein beetje de belichting terughalen en ietsie contrast op de kleurtint. Moet je dan eens kijken
                        Ik zou het toch eens overwegen om het juist wel te doen Yves, maar jij bent de baas over jouw beeld Het wordt dan zeker een hele fraaie foto en niemand merkt dan nog iets van je focuspunt, de specht komt dan zelfs los van je bg

Comment

Working...
                        X