Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Stukken benen, truitjes, helm en vooral de helft van de "silo" uitgebrand.
Met dat hard licht 's middags is het moeilijk om dit te vermijden. 's middags is om te aperitieven, niet om te fotograferen
Voor de rest een prima foto
mvg,
Eddy
Met die lens op 187mm is 5.6 mijn max diafragma.
Of zou ik dit in nabewerking nog op een of andere manier kunnen doen?
Beetje contrast op de fietsers, hooglichten(en witte tinten) in je bg iets temperen, maar als je de algemene hooglichten tempert oppassen niet teveel anders verschijnt er blauw in je witte tinten. Maar, dat kun je wel een beetje ontrekken door het blauw wat naar beneden te halen, maar gaat vaak ten koste van de kleur Beetje exprerimenteren. Dus zorg ervoor dat er geen blauwe schijn in je (witte gedeelte)truitjes van de twee fietsers links komt. Zoiets ongeveer, dus kan nog beter hoor, we zijn allemaal maar amateurs, die van elkaar leren
Stukken benen, truitjes, helm en vooral de helft van de "silo" uitgebrand.
Met dat hard licht 's middags is het moeilijk om dit te vermijden. 's middags is om te aperitieven, niet om te fotograferen
Voor de rest een prima foto
mvg,
Eddy
Beetje contrast op de fietsers, hooglichten(en witte tinten) in je bg iets temperen, maar als je de algemene hooglichten tempert oppassen niet teveel anders verschijnt er blauw in je witte tinten. Maar, dat kun je wel een beetje ontrekken door het blauw wat naar beneden te halen, maar gaat vaak ten koste van de kleur Beetje exprerimenteren. Dus zorg ervoor dat er geen blauwe schijn in je (witte gedeelte)truitjes van de twee fietsers links komt. Zoiets ongeveer, dus kan nog beter hoor, we zijn allemaal maar amateurs, die van elkaar leren
Bedankt voor het advies en het voorbeeld Mark. Ik ga mijn bewerkingsprogramma eens grondig verkennen (DPP van canon).
Comment