Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zwart wit

Geef mij ook maar de kleuren versie
    mvg jako
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

MGfoto en ook ik vind in dit geval de kleuren versie mooier dan de Z/W versie ik zie teveel verscherping rondom de takken.

Comment

Beide mooi, toch voorkeur voor de kleuren versie. Z/W komt iets dreigender over
        NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

Comment

een postkaartje !
          gr, JOHAN , nikon D90, D7100

Comment

De z/w versie tof grts,Jozef
            Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Ik heb ook een voorkeur voor de kleuren versie.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Zwart-wit versie voor mij Mark, mooi kan je echt wel goed vind ik persoonlijk, misschien verklap je jou geheim wel Mark

M.v.g

ReneRAw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReneRaw Bekijk bericht
                  Zwart-wit versie voor mij Mark, mooi kan je echt wel goed vind ik persoonlijk, misschien verklap je jou geheim wel Mark

M.v.g

ReneRAw
                  Bedankt voor de reactie René.
                  Deze heb ik nog omgezet met een nieuwe aanpassingslaag voor de kanaalmixer(geen RAW). Eerst heb ik de foto volgens de originele kleurcurve bewerk zodat ik alle informatie van het oorspronkelijk bestand zoveel mogelijk behoud. Daarna in PS een nieuwe laag aangemaakt en het hokje monochroom aangeklikt. Daarna wat gespeeld met de schuifjes voor het rood, groene en blauwe naar verhouding te krijgen. De kanalen zodanig aangepast dat ze samen 100 % zijn. Is een beetje experimenteren, maar daarna kun je de foto afwerken met contrast en helderheid. De eenvoudigste weg is om de foto in kleur te bewerken in het RAW formaat en de hoofdkleuren in contrast iets op te waarderen en de verzadigingsschuif daarna op -100 te zetten. Daarna naar je eigen smaak in helderheid en contrast afwerken

Bedankt voor de bijkomende reactie's

Comment

Working...
                  X