Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zwart-wit versie voor mij Mark, mooi kan je echt wel goed vind ik persoonlijk, misschien verklap je jou geheim wel Mark
M.v.g
ReneRAw
Bedankt voor de reactie René.
Deze heb ik nog omgezet met een nieuwe aanpassingslaag voor de kanaalmixer(geen RAW). Eerst heb ik de foto volgens de originele kleurcurve bewerk zodat ik alle informatie van het oorspronkelijk bestand zoveel mogelijk behoud. Daarna in PS een nieuwe laag aangemaakt en het hokje monochroom aangeklikt. Daarna wat gespeeld met de schuifjes voor het rood, groene en blauwe naar verhouding te krijgen. De kanalen zodanig aangepast dat ze samen 100 % zijn. Is een beetje experimenteren, maar daarna kun je de foto afwerken met contrast en helderheid. De eenvoudigste weg is om de foto in kleur te bewerken in het RAW formaat en de hoofdkleuren in contrast iets op te waarderen en de verzadigingsschuif daarna op -100 te zetten. Daarna naar je eigen smaak in helderheid en contrast afwerken
Comment