Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door stijnvanbeersBekijk bericht
Allemaal dikke zever op deze website. Het enige wat je hier krijgt is dikke zever op w foto's en gezn opbouwende kritiek.
In2lapland zegt eerlijk hoe hij je foto ziet, wat er aan scheelt, en wat je er aan kan doen om volgende keer een beter foto te maken.
Als je alleen maar ooh en aah wilt lezen zit je op het verkeerde adres vrees ik.
Het ligt er denk ik maar net aan hoe jij de geschreven woorden van anderen tot je neemt en wat je er van mee gaat doen, je kunt het totaal negeren dan wel een keer kijken hoe het een en ander uitpakt als je het geschrevene van anderen toepast.
Ik vraag mij dan af wat voor commentaar je gehad willen hebben op je wel zeer open gestelde vraag: "wat vinden jullie van deze foto?". Mijn advies in deze, stel 1 a 2 gerichte vragen.
Let wel: elk mens is uniek en heeft zijn/haar eigen beeldvorming.
Wat de foto betreft kan ik alleen maar de mening delen van in2lapland, de opmerkingen zijn terecht.
Wat me de laatste tijd opvalt is het volgende:
Veel nieuwkomers plaatsen een naar hun eigen mening perfecte foto en vragen dan naar het oordeel van de andere forumleden, m.a.w. er wordt alleen maar positieve commentaar verwacht.
Als dan uit de goedbedoelde opmerkingen blijkt dat hun "perfecte" foto dan toch niet zo perfect is wordt het langs de kant van TS plotseling doodstil ofwel komt er een antwoord waaruit blijkt dat ze lange tenen hebben en dus geen negatieve opmerkingen verdragen.
Ik kan je de volgende tip meegeven:
Luister naar de goedbedoelde commentaar van de meer ervaren forumleden (waar ik mezelf nog niet bijreken) dan zal je in het vervolg geen grote fouten maken en een landschap fotograferen met F 2.8 en 1/2000 sec.
Ik heb hier ook al negatieve commentaar gekregen maar ik neem deze in acht en probeer er uit te leren.
ben akkoord met Jambalaya. Je instellingen waren zeker niet aangepast voor landschapsfotografie. Er is toch geen schande aan fouten maken, waarom vraag je dan de mening van anderen? Je stelt jezelf altijd wel bloot op internet, maar je moet dan ook de consequenties ervan verdragen.
Ik vind de sfeer niet slecht van de foto maar de compo kon beter. Iets meer naar links gestaan hebben zodat die boom op de voorgrond de diepte in de foto niet aan het zicht verhindert.
Ik denk dat Stijn niet zozeer een landschap heeft willen maken, maar impressie foto. Ik maar het uit zijn bewoording daydreaming.
Ik kan me natuurlijk hierin ook vergissen.
Stijn van nieuwkomers wordt verwacht dat ze eerst gewone foto's maken, om aan te tonen dat ze hun toestel beheersen. Vandaar al die opmerkingen op technisch vlak en de richtlijnen.. Geloof me het zijn kenners.
Later, kan je effecten permitteren en zelfs buiten de lijntjes gaan. Is natuurlijk leuk, maar het goed kennen van je toestel, maakt van je de fotograaf. Dan weet je precies wat je wilt bereiken.
Comment