Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
twee borders
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: twee borders
Ik heb het hier al vaak uitgelegd om goed te kijken naar kleurzweem in je foto. Vraagje: Wat zie je in je foto als je als een camera(mono) kijkt? Wat je ziet als je in stereo kijkt is dit resultaat. Als je de link weg wil, je weet me te wonen
Let op(je bent al lid sinds 2009 ? ) je mag maar 1 topic per dag startenTenzij je een BD lidmaatschap hebt natuurlijk.
Last edited by Guest4; 6 maart 2014, 17:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk berichtIk heb het hier al vaak uitgelegd om goed te kijken naar kleurzweem in je foto. Vraagje: Wat zie je in je foto als je als een camera(mono) kijkt? Wat je ziet als je in stereo kijkt is dit resultaat. Als je de link weg wil, je weet me te wonen
Let op(je bent al lid sinds 2009 ? ) je mag maar 1 topic per dag startenTenzij je een BD lidmaatschap hebt natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door christelbalou Bekijk berichtKunt ge mij ne link geven over die kleurzweem, snap er niks vanIk kan het alleen vanuit mijn opleiding vertalen, maar dan staat hier een halve pagina beschreven, en dan zou dit voor jou misschien iets te technisch worden. Het is een kwestie van kijken en vergelijken met andere foto's. Als je hier naar kijkt direct na de foto en je kijkt dan naar de werkelijkheid gaat het opvallen. Voordat je een foto maakt, previsualiseer de omgeving en neem de kleur in je op. Het is niet gemakkkelijk, maar oefening baart kunst en previsualiseren voordat je een foto maakt moet uiteindelijk vanzelfsprekend worden, zo voorkom je missers in je kleurspectrum, maar ook in je compositie
Succes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk berichtGoogle eens op 'kleurzweem verwijderen' en je zal zeker wat vinden wat bij jouw mogelijkheden pastIk kan het alleen vanuit mijn opleiding vertalen, maar dan staat hier een halve pagina beschreven, en dan zou dit voor jou misschien iets te technisch worden. Het is een kwestie van kijken en vergelijken met andere foto's. Als je hier naar kijkt direct na de foto en je kijkt dan naar de werkelijkheid gaat het opvallen. Voordat je een foto maakt, previsualiseer de omgeving en neem de kleur in je op. Het is niet gemakkkelijk, maar oefening baart kunst en previsualiseren voordat je een foto maakt moet uiteindelijk vanzelfsprekend worden, zo voorkom je missers in je kleurspectrum, maar ook in je compositie
Succes
zaken ook, dus ik zal dat is bestuderen
Van tijdje geleden duitse herder zei men ook dat hij te rood was, maar die hond is echt wel zo roodkleurig, soms is het moeilijk om te zien wat wel en wat niet en ik ben natuurlijk nog altijd
maar een amateurke.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk berichtMooi koppeltje, maar zeker eens goochelen ivm de kleurzweem. Je komt er wel...
Mvg.
Nu zal ik nog eens moeten uitzoeken hoe ik die witbalans best ga gebruiken, stapke voor stapke en veel
modellen en dan komt dat in orde!
Comment
Comment