Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Water reflectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Water reflectie

De zon scheen dus trok ik er maar op uit!
    Iemand die me kan zeggen hoe ik die overbelichting op de huizen in de achtergrond weg krijg. Op het moment van opname?

1/200 9.0 ISO 200
    Last edited by Karim420; 6 maart 2014, 07:58.

Re: Water reflectie

ik zou persoonlijk de horizon verplaatst hebben, soms heeft het "iets"als je bij reflectie het hoofdonderwerp er niet helemaal opzet... ik zou de huizenrij hebben afgeknot zodat de boomtoppen in de spiegeling wel volledig te zien waren. maar dat heeft te maken met smaak, verder vind ik het wel een mooie, scherpe foto, bvb die rimpels in het water waar het eendje zit...

qua belichting... de buitenomstandigheden waren vrijwel optimaal, missch was iso 160 voldoende?

Comment

Je kan de foto ook iets onderbelichten dmv van de belichtingscorrectie op uw toestel. Hoeveel? Dat moet je zelf zien op het ogenblik dat je de foto gemaakt hebt. Je kan dit zien in het histogram waar je een waarschuwing krijgt al je hooglichten hebt(indien ingeschakeld). Niet teveel ineens corrigeren maar telkens met een klein stapje.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

ik volg toch wel beide comments.
        Neem je RAW foto's?

ook eens kijken naar je weerspiegeling: die moet vertikaal onder je originele staan (kijk eens bij de ramen, bvb)

ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ja ik neem RAW foto's .
          @NoenkelMi: Bedoel je dat de huizen in het water wat hellen naar links?
          Als het weer meevalt ga ik straks terug naar dezelfde plek en probeer ik het nog eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karim420 Bekijk bericht
            Ja ik neem RAW foto's .
            @NoenkelMi: Bedoel je dat de huizen in het water wat hellen naar links?
            Als het weer meevalt ga ik straks terug naar dezelfde plek en probeer ik het nog eens.
            Mooi maar idd rechtzetten. En ja het is goed weer dus we verwachten hier nog een foto van.
            Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
              Mooi maar idd rechtzetten. En ja het is goed weer dus we verwachten hier nog een foto van.
              Mvg.
              Ik doe mijn best om vandaag nog een foto online te plaatsen hiervan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karim420 Bekijk bericht
                .......
                Iemand die me kan zeggen hoe ik die overbelichting op de huizen in de achtergrond weg krijg. Op het moment van opname?

grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Bouk,

Uit nieuwsgierigheid, dan kan ik ook iets bijleren. Waar ga je in het geval van deze foto een spotmeting op doen, op welk punt? Ik heb ook al spotmeting gebruikt maar hier in dit geval zie ik niet in waarop je hier spotmeting zou toepassen om hier die hooglichten te vermijden.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

bij deze foto, zou ik hebben gemeten op het lichtste deel van de huizen en een 1.5 hebben overbelicht.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      bij deze foto, zou ik hebben gemeten op het lichtste deel van de huizen en een 1.5 hebben overbelicht.
                      grt,bouk.

Bedankt voor de informatie, heb weer iets bijgeleerd.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Inderdaad, nu heb ik ook weer bijgeleerd want voor mij was het ook niet echt duidelijk waar ik, in dit geval, spotmeting zou hebben gedaan. Ik had eerder gedacht op het groen van het gras, omdat groen gras volgens onze leerkracht qua waarde kort aanleunt bij 18grijs.

Comment

Working...
                        X