Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Bedoel je dat bij de bovenste de horizon pal in het midden ligt Rasper? Bij de tweede staat de uitleg erbij, boven de foto.
Beide foto's kun je niet mooi toevouwen, maar het scheelt niet veel. Het "land" ligt bijna in het midden, in tegenstenstelling tot de klassieke 1/3 regel. Niet dat die regel altijd gevolgd moet worden, maar door dat ooit te horen, viel het mij ook op
Beide foto's kun je niet mooi toevouwen, maar het scheelt niet veel. Het "land" ligt bijna in het midden, in tegenstenstelling tot de klassieke 1/3 regel.
Ben je niet in de war met de 'Regel van derden' Das iets anders hoor
Ook ik ga voor nr 1. Heel mooie reflectie in het water ! Ook zijn de kleuren heel mooi. Dit keer vind ik het een sterk punt dat de horizon in het middel ligt. De windmolen zou ik ook proberen weg te shopppen.
1/3 is toch een derde? Dus, ja, ik bedoel inderdaad de regel van derden.
Google eens op de regel van derden Volgens mij zit je er 'bij deze compositie's' compleet naast Heeft 9 vakverdelingen DRVD..Hier is deze regel ondergeschikt in de meeste gevallen. Het is de vrijheid van de fotograaf of het beeld. DRVD wordt het meeste toegepast door landschapsfotografen die spelen met onderwerpen en dieptewerkingen. Voor de goede orde, ik ben geen landschapsfotograaf Rasper
Comment