Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

contrast

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• contrast

De krokussen geven al kleur aan de natuur.

F5.6 iso2500 1/400sec 155mm

bedankt voor de aandacht.

grtjs Marc
    Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

Re: contrast

Apart..speciaal...mooi!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik heb er al betere van jou gezien Marc Kleurtoon is idd. heel mooi, maar ik twijfel aan de scherpte op het gele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        Ik heb er al betere van jou gezien Marc Kleurtoon is idd. heel mooi, maar ik twijfel aan de scherpte op het gele
        Bedankt voor je reactie Mark. De foto heb ik vooral genomen voor het kleurcontrast (tegenhanger van de oefening toon op toon). De scherpte kan wel beter maar dan zal ik mij wel beter glas moeten aanschaffen. De huidige Sigma reislens is niet heel scherp. wel kan je de scherpte verbeteren in LR maar beter is het direct scherp op sensor te krijgen.
        Ik heb wel interesse in een macrolens (Tamron 90mm). Heb je hier ervaring mee?

grtjs Marc

Comment

Ik heb vroeger de Tamron gehad maar ben uiteindelijk overgestapt naar de Nikon Micro 105mm 2,8 omwille van een naar mijn gevoel betere scherpte.
          Ik deel de mening van MG in verband met de scherpte, misschien had je beter een kleiner diafragma gekozen ipv van de relatief korte sluitertijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
            Ik heb vroeger de Tamron gehad maar ben uiteindelijk overgestapt naar de Nikon Micro 105mm 2,8 omwille van een naar mijn gevoel betere scherpte.
            Ik deel de mening van MG in verband met de scherpte, misschien had je beter een kleiner diafragma gekozen ipv van de relatief korte sluitertijd.
            bedankt om je ervaring met de lenzen te delen. wat betreft de sluitertijd. De foto is uit de hand genomen waardoor ik de voorkeur gaf op een kortere sluitertijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M... Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie Mark. De foto heb ik vooral genomen voor het kleurcontrast (tegenhanger van de oefening toon op toon). De scherpte kan wel beter maar dan zal ik mij wel beter glas moeten aanschaffen. De huidige Sigma reislens is niet heel scherp. wel kan je de scherpte verbeteren in LR maar beter is het direct scherp op sensor te krijgen.
              Ik heb wel interesse in een macrolens (Tamron 90mm). Heb je hier ervaring mee?

grtjs Marc
              Marc, ik heb geen ervaring met macro, alleen vanuit mijn laatste digitale opleiding aan het instituut wel een paar geleend van medestudenten. Niet zoals Rovaer meldt is dit een goede lens, maar ik heb met de sigma eens gewerkt en moet zeggen dat dit me ook prima beviel, nu is er zelfs al de 150 en 180 mm als ik me niet vergis Natuurlijk zijn de originele lenzen van de desbetreffende camera's voor de meesten ook de goede keus, maar er hangt een prijskaartje aan vast

Comment

Working...
              X