Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Herder
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: Herder
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtleuk met een storende handtekening.
grt,bouk.
je "update" achter dat linkje
is geen update, maar een andere foto
dus die mag zichtbaar zijn hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk berichtDat "gekleefd" gevoel heb ik hier ook, komt heel raar over. Mvg.
Niet geflitst, dus veronderstel ik dat er een reflectiescherm gebruikt is. Dat de persoon selectief opgelicht is, behoort ook tot de mogelijkheden.
Sowieso een mooie foto, maar qua belichting een beetje onlogisch voor mensen die dagelijks véél foto's zien.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtJa, de man is frontaal mooie belicht, terwijl de zon zijdelings schijnt.
Niet geflitst, dus veronderstel ik dat er een reflectiescherm gebruikt is. Dat de persoon selectief opgelicht is, behoort ook tot de mogelijkheden.
Sowieso een mooie foto, maar qua belichting een beetje onlogisch voor mensen die dagelijks véél foto's zien.
heb eerder de indruk dat de zon schuin achter hem stond.
volgens mij komt het daardoor dat hij erin geplat lijkt (contouren zijn door het zonlicht heel scherp).een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk berichtIk heb 2 updates geplaatst: De originele foto in kleur en een 'aardigheidje' (achter een link volgens de regels) voor de liefhebbers met een schaapje
Wat ik toen heb gedaan: Van het origineel de kleur enkel wat opgewaardeerd. In mijn vorig programma Adobe (heb ik niet meer, nu LR 5.2) had je de mogelijkheid om een foto na kleuropwaardering automatisch om te zetten naar ZW. Je had dan een voorkeuze van: landschap, stadszichten en portret. Ik heb toen deze op portret gezet waardoor je dit effect kreeg met wat meer contrast op de herder tov je achtergrond, meer niet. Het komt over alsof de herder erin is geplakt, maar neem maar aan dat ik dit niet heb gedaan en ik zou niet weten hoe ik het moet doen want ben geen held in fotobewerking verder Dank voor de reactie en waardevolle adviezen.
Het klopt ook dat de herder een heuvel komt afgelopen en aan de linkerzijde loopt dus de heuvel verder naar beneden. Zou ik de foto horizontaal zetten op de achtergrond krijg je een vertekend beeld.
Mvg.
Comment
-
-
De zwartwitte vind ik heel goed, de foto straalt vreugde uit van twee kanten. Als de titel anders was geweest maalde niemand over hond/schaap.
En horizonten staan echt niet altijd waterpas.
Gewoon afblijven. Goed zo en heel mooie foto.
Paul
Comment
-
Mark, tof je weer terug te zien
Mooie foto trouwens !Mvg, Marc
Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
http://fotos.mdlfoto.be/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk berichtIk heb 2 updates geplaatst: De originele foto in kleur en een 'aardigheidje' (achter een link volgens de regels) voor de liefhebbers met een schaapje
Wat ik toen heb gedaan: Van het origineel de kleur enkel wat opgewaardeerd. In mijn vorig programma Adobe (heb ik niet meer, nu LR 5.2) had je de mogelijkheid om een foto na kleuropwaardering automatisch om te zetten naar ZW. Je had dan een voorkeuze van: landschap, stadszichten en portret. Ik heb toen deze op portret gezet waardoor je dit effect kreeg met wat meer contrast op de herder tov je achtergrond, meer niet. Het komt over alsof de herder erin is geplakt, maar neem maar aan dat ik dit niet heb gedaan en ik zou niet weten hoe ik het moet doen want ben geen held in fotobewerking verder Dank voor de reactie en waardevolle adviezen.
Het klopt ook dat de herder een heuvel komt afgelopen en aan de linkerzijde loopt dus de heuvel verder naar beneden. Zou ik de foto horizontaal zetten op de achtergrond krijg je een vertekend beeld.
Rare jongen, die MGfoto!Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk berichtMark, tof je weer terug te zien
Mooie foto trouwens !
Iedereen bedankt ook voor de tips en opmerkingen.
Comment
-
Comment