Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langsheen de Dender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Langsheen de Dender

Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
    .....

Ik wil niet moeilijk doen, maar denk je dan dat alle reacties van BD'ers terzake zijn of dat zij alleen gefundeerde opmerkingen kunnen maken?...
    nee hoor dat zeker niet maar:
    de kans is wel vele malen groter dat je op een fotosite (bv BD) betere info krijgt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      nee hoor dat zeker niet maar:
      de kans is wel vele malen groter dat je op een fotosite (bv BD) betere info krijgt.
      grt,bouk.
      Dat ben ik roerend met je eens! En nogmaals ik weet dat deze foto geen plaats verdient in de HOF, maar ik kreeg graag terzake doende kritiek!

Comment

ben van de streek Aalst en heb op deze locatie ook al foto's genomen.
        HDR fotografie is een gevoelig tak je bent er voor of niet
        deze kan ik wel smaken alhoewel de lucht wel zwaar overkomt iets subtieler met de levels werken zal een veel beter effect hebben denk ik.
        blijven posten hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
          .......
          HDR fotografie is een gevoelig tak je bent er voor of niet
          ben er voor, maar niet als kunstvorm.
          grt,bouk.

Comment

" maar niet als kunstvorm "
            Dat is het juist fotografie is juist kunst in al zijn vormen van gewoon tot abstract .
            Mvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
              ........ fotografie is juist kunst in al zijn vormen van gewoon tot abstract .
              nou...en daar ben ik het dan weer niet mee eens.
              maar dat is een andere discussie en een beetje off topic.
              sorry Rovaer.
              grt,bouk.

Comment

ben er voor, maar niet als kunstvorm.
                grt,bouk.
                Wanneer is iets kunst, of: wat is kunst? Graag jouw definitie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  een HDR maak je niet van 1 origineel en 3 conversies maar andersom
                  de bewerking kan mij niet bekoren en qua compo had links de foto moeten vertrekken op de scheiding van de waterlijn en de kaai
                  nu lijkt het dat de foto opgepropt is
                  Beste Wilfried, ik wil hier nog even op reageren want ik kan met je visie hoegenaamd niet akkoord gaan. Indien je het wenst kan ik een hoop literatuur met betrekking tot HDR-foto's doorgeven waarin jouw bewering ontkracht wordt, vertel dus geen onzin! En wat de scheiding tussen waterlijn en kaai betreft ben ik akkoord dat dat beter zou geweest zijn, maar met de lens die ik toen gebruikte kon ik dat niet waar maken.

Comment

nou...en daar ben ik het dan weer niet mee eens.
                    maar dat is een andere discussie en een beetje off topic.
                    sorry Rovaer.
                    grt,bouk.
                    Ik denk dat bouk het nooit eens is als je een andere mening toegedaan bent.

Comment

Beste Wilfried, ik wil hier nog even op reageren want ik kan met je visie hoegenaamd niet akkoord gaan. Indien je het wenst kan ik een hoop literatuur met betrekking tot HDR-foto's doorgeven waarin jouw bewering ontkracht wordt, vertel dus geen onzin! En wat de scheiding tussen waterlijn en kaai betreft ben ik akkoord dat dat beter zou geweest zijn, maar met de lens die ik toen gebruikte kon ik dat niet waar maken.
                      De lens is hier voor mijn gevoel geen excuus. Is een kwestie van kadreren. Kon je geen meter of zowat achteruit? Misschien niet? OK dan. Wat HDR betreft moet ik Frie01 wel volgen. Het is natuurlijk niet onmogelijk om te doen wat jij gedaan hebt, maar initieel is dit niet de bedoeling. Het verschil in dynamisch bereik dat onze camera, ten opzichte van onze ogen, niet aankan, gaan we in afzonderlijke, goed uitgelichte plaatjes vastleggen en dan samenbrengen. HDR hoeft ook niet die speciale bewerking te hebben zoals in jouw foto. Je kan een perfecte HDR maken die er uit ziet als een gewone foto.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

HDR is ook niet echt mijn smaak tenzij het niet opvalt dat het HDR is.
                        De compo vind ik zo slecht nog niet, al had het misschien beter geweest als je wat meer van het water erop had, dan had je een mooiere verdeling gehad in je foto.
                        Groetjes,
                        Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          De lens is hier voor mijn gevoel geen excuus. Is een kwestie van kadreren. Kon je geen meter of zowat achteruit? Misschien niet? OK dan. Wat HDR betreft moet ik Frie01 wel volgen. Het is natuurlijk niet onmogelijk om te doen wat jij gedaan hebt, maar initieel is dit niet de bedoeling. Het verschil in dynamisch bereik dat onze camera, ten opzichte van onze ogen, niet aankan, gaan we in afzonderlijke, goed uitgelichte plaatjes vastleggen en dan samenbrengen. HDR hoeft ook niet die speciale bewerking te hebben zoals in jouw foto. Je kan een perfecte HDR maken die er uit ziet als een gewone foto.
                          Ik kon de beeldhoek niet veranderen, maar dat doet weinig terzake. Ik kon inderdaad de HDR er laten uitzien als een klassieke foto en ik zal die binnenkort ook wel eens posten. Maar mag je dan niet experimenteren? Moet je altijd tussen de kantjes lopen? Ik lees veel fototijdschriften en daar zie ik heel wat gelijkaardig geëxperimenteer. Dat je de foto niet mooi vindt daar kan ik inkomen. Met je redenering over HDR ga ik akkoord, maar ga niet beweren dat het niet kan om van 1 foto verschillende conversies te maken met als resultaat een HDR - of liever - een getonemappeted foto te maken. Als elke fotograaf (of amateur want dat ben ik) zich aan de regels zou houden dan zouden we heel wat prachtige dingen missen.
                          Ik ben in elk geval blij dat mijn foto zoveel reacties uitlokt.

Comment

Ik denk dat bouk het nooit eens is als je een andere mening toegedaan bent.
                            klopt.. maar respecteer die mening wel.
                            grt,bouk.

Comment

Louis,heylo, mijn voorganger heeft het heel mooi verwoord, ik hoef daar niets aan toe te voegen, zoals ook in mijn eerste reactie
                              Last edited by Frie01; 12 januari 2014, 12:54.
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                                Beste Heylo, Initieel heb je gelijk met de bedoeling van HDR-foto's maar ik raad je aan toch eens het boek "Photographic Multishot Techniques" van Juergen en Rainer Gulbins te lezen (uitgegeven bij rockynook). In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op de problematiek. Misschien ben ik fout als ik de redenering van deze mensen volg, maar tot nader order heb ik toch vertrouwen in wat ze neerschrijven. Aangezien ik zowel een gebracketed reeks bezit - niet van deze foto maar van andere - zal ik binnenkort eens een vergelijking maken tussen het samenvoegen van verschillende foto's en het maken van een hdr van één enkele foto.
                                Ik ben geen ingenieur, maar als ik uw bewering volg dan haalt dit de voordelen van RAW-files voor een stuk onderuit. Ik voel mij evenwel niet voldoende onderlegd om daar dieper op in te gaan.
                                Last edited by Rovaer; 13 januari 2014, 06:31. Reden: taalfouten herstellen

Comment

Working...
                                X