Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langsheen de Dender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Langsheen de Dender

Een link van mijn avondschool.

Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
      Een link van mijn avondschool.

http://raym.deds.nl/hdr%20maken.html
      Niet helemaal correct wat in die les beweerd wordt! In Photomatix kun je je RAW-files direct importeren, deze worden dan wel omgezet in tiff's 8 of 16 bit naar keuze, hetzelfde gebeurt in de NIK-software. Het is dus larie dat je je foto's eerst in Photoshop moet omzetten naar tif-files.
      Last edited by Rovaer; 14 januari 2014, 06:24. Reden: taalfouten wegwerken

Comment

niet correct? Nou ik zou toch echt eerst de raw files in photoshop corrigeren hoor? Wat dacht je van een lenscorrectie,camera calibratie en dat soort dingen? En wat dacht je van overbelichte stukken en donkere schaduwen waar geen details meer in zitten? Zou je die niet even corrigeren? Dan heb ik het niet over dat je wellicht nog even je witbalans moet finetunen...Natuurlijk moet je eerst je wel eerst je foto`s in photoshop optimaliseren voor je er een hdr van maakt! Alleen een echte "beginner" ramt zo zijn raw files in photomatix denk ik. Een enkele foto gaat toch ook eerst door de raw converter alvoren je photoshop opent. Dat is echt niet voor niets hoor!!
        Last edited by raym; 16 januari 2014, 01:29.
        Canon5D MII. markIII, 7D en lenzen...
        Website: Raym`s Fotosite

Comment

Lenscorrectie en cameracalibratie kun je ook nog uitvoeren op de HDR-foto! In HDR-effex Pro van NIK kun je kleine en grote details heel gemakkelijk aanpassen. Bovendien is het juist de bedoeling van HDR en tonemapping dat je de verschillen in donkere en lichte partijen overbrugt door het samenvoegen van verschillende foto's. Ik zeg niet dat jouw methode niet correct is maar wel dat het niet de enige weg is die leidt naar een goede foto. Ik heb al vele foto's omgezet op mijn manier. Het zijn niet allemaal meesterwerken maar sommige hebben wel tentoonstellingen gehaald na selectie.
          En ik heb nergens beweerd dat die les niet correct is, maar dat ze NIET HELEMAAL correct is, namelijk dat je niet verplicht bent om eerst via Photoshop om te zetten naar psd of tiff. Lezen wat er staat a.u.b.!
          Last edited by Rovaer; 16 januari 2014, 05:02. Reden: aanvulling

Comment

leuke discussie
            overdreven HDR - naar mijn smaak
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
            X