Ik deel uw mening wel, maar ik kreeg van verschillende personen in mijn omgeving een "wow"-reactie, daarom wil ik het eens laten bekritiseren op BD.
Dank voor uw reactie!
Ziet er niet meer realistisch uit en kan me daarom niet bekoren. Bij HDR wordt snel overdreven en dan krijg je zulke beelden. Er zullen zeker ook wel voorstanders van zijn.
eerste reactie van veel mensen is waauw wanneer ze dergelijke hdr zien, die van mij eerder 'bah'. Het is een leuk beeld maar ik hou echt niet van extreme hdr's.
Ik kan de negatieve reacties best appreciëren. Maar ik wou eens iets maken dat overdreven is, het moet toch niet altijd de strikte realiteit zijn was mijn beweegreden. Ik zie in tijdschriften ook heel vaak sterk gephotoshopte beelden. De originele foto had volgens mij weinig te bieden.
Allen bedankt voor uw reacties: hoe meer hoe liever en ook de negatieve zijn natuurlijk welkom!
een HDR maak je niet van 1 origineel en 3 conversies maar andersom
de bewerking kan mij niet bekoren en qua compo had links de foto moeten vertrekken op de scheiding van de waterlijn en de kaai
nu lijkt het dat de foto opgepropt is
....... De originele foto had volgens mij weinig te bieden.!
dat is nou juist de meest gemaakte fout van fotografen.
ook wordt er vaak gegrepen naar een zwart/wit omzetting.
als een foto goed is hoef je er niet aan te knoeien.
deze.....tè ver gegaan voor mij.
grt,bouk.
@Bouk: Ben ik dan niet vrij om de foto naar mijn zin te maken? Je hoeft het niet mooi te vinden maar hoeveel foto's komen zo uit het toestel klaar voor een tentoonstelling?
Akkoord de omzetting is overdreven, maar dat was ook mijn bedoeling!
@Frie01: waarom zou ik uit drie raw-conversies van één foto geen HDR-foto kunnen maken? Graag de reden daarvoor? Ik werk steeds in RAW en mij is mij steeds voorgehouden dat je een RAW 2 stops over- en onder kunt belichten, maar ik leer graag bij en wil uw visie kennen.
@bouk: omdat "buiten" meestal familie of kennissen zijn, niet echt een maatstaf.
grt,bouk.
Ik wil niet moeilijk doen, maar denk je dan dat alle reacties van BD'ers terzake zijn of dat zij alleen gefundeerde opmerkingen kunnen maken? Of noemen ze zich hier allemaal "fotograaf"? Ik niet hoor, ik ben amateur, krijg graag commentaar en kritiek maar heb liefst dat deze terzake doet. Ik hou ook niet van sommige vormen van fotografie maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het verguis.
Comment