Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies / tips gevraagd na 1e modellenshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Advies / tips gevraagd na 1e modellenshoot

    't is een goeie poging,
    maar ik zou absoluut herbeginnen!
    Croppen, snijden, bijwerken, enz…? Nee het is niet goed en zal niet beter worden.
    Dus opnieuw doen voor mij

    Comment


    • #17
      Re: Advies / tips gevraagd na 1e modellenshoot

      Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
      Bedankt allen voor jullie opmerkingen. Het is nog niet zo makkelijk, modellen fotograferen én aansturen. Ik denk dat ik hier mijn conclusie maar uit trek dat ik beter geen portret fotografie doe (of heel veel bijleren). Dat houd ik mij voorlopig maar bij sport fotografie.

      NEE, ik ben niet boos. Ik probeer realistisch te zijn. Geen excuus maar wel een kleine geruststelling voor mij zelf is dat het model wel tevreden is met de foto's.

      Tot slot nog 1 vraag: Als ik de eis/wens omtrent het logo op de jas laat vallen en er een gewoon portret van maak, wat is dan jullie advies m.b.t. croppen?
      Ik denk dat het grootste probleem hier is dat je scherpte mist op de ogen en hoe meer je gaat croppen hoe erger dat wordt. En dat is helaas onherstelbaar.
      Maar oefening baart kunst. Ik zou er toch niet meteen mee ophouden, als het model het leuk vindt om te doen, ga dan gewoon door.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #18
        Re: Advies / tips gevraagd na 1e modellenshoot

        [QUOTE=Cameraobschuura;4035713]Bedankt allen voor jullie opmerkingen. Het is nog niet zo makkelijk, modellen fotograferen én aansturen. Ik denk dat ik hier mijn conclusie maar uit trek dat ik beter geen portret fotografie doe (of heel veel bijleren). Dat houd ik mij voorlopig maar bij sport fotografie.

        NEE, ik ben niet boos. Ik probeer realistisch te zijn. Geen excuus maar wel een kleine geruststelling voor mij zelf is dat het model wel tevreden is met de foto's.


        mag ik reageren door te zeggen dat ik dit zever vind?
        't Is niet omdat het van de eerste keer niet lukt, of dat het nog altijd niet lukt na 200 foto's (bvb NDfilter experimenten) dat je de moed moet opgeven, hé....


        tot slot nog 1 vraag: Als ik de eis/wens omtrent het logo op de jas laat vallen en er een gewoon portret van maak, wat is dan jullie advies m.b.t. croppen?

        ja, das beter


        huh????!!!???? Ik krijg juist bericht dat mijn antwoord te kort is....?
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment

        Working...
        X