Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
dat wou ik eigenlijk ook eerst schrijven,
maar
die zee is niet echt woelig...
Ik weet niet hoe het juist moet omschreven worden, maar de zee daar op die plaats is wel degelijk altijd 'woelig', maar dan niet omwille van de wind, maar gewoon door de stroming(en) tussen de rotsen.
Misschien is het op bepaalde momenten wel wat meer of minder (bvb. bij aanvang van eb of vloed, dat weet ik niet).
De foto werd genomen bij bijna windstil weer (in zoverre het al windstil kan zijn aan zee), want als je kijkt naar de zee in de verte, laat ons zeggen boven de top van de vuurtoren, dan zie je een vlakke zee, zonder witte schuimkopjes.
Gewoon door de getijdenstroming(en) tussen, en waarschijnlijk ook voor een groot deel door rotsen dicht onder het wateroppervlak, is het water aan Pointe du Raz altijd 'woelig' (misschien bestaat er wel een beter woord voor dit fenomeen .
Groetjes
Comment