Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
...van Frankrijk nl. Pointe du Raz. Dit heeft men heel lang gedacht, tot men met vernieuwde meetmethoden vaststelde dat het Pointe St. Mathieu was.... tot men nog later, met nog meer gesofistikeerde meetmethodes tot de vaststelling kwam dat het nu Pointe Corsen is, tot men..........wie weet.
Ik ook, zeer knap hoor.
Het licht vind ik net wel mooi vallen.
De rode stenen aan de zijkant vallen mooi in het licht en geven een extra accent in je foto.
Hé dat is daar schoon! Ik zou wel eens daar willen tussenvaren, met Bouk als kapitein.
De vuurtoren komt er niet zo goed uit.
Beetje oplichten? Of juist niet?
Jij bent de fotograaf hé
Tussen varen.....ik liever niet marie-anne, niet omdat je bouk als kapitein kiest maar de stroming ziet er daar nogal gevaarlijk uit.
Het was praktisch windstil die dag en zie maar die golven, louter door de stroming. In de verte zie je trouwens dat het wateroppervlak bijna glad was.
Door op te lichten zou ik de werkelijkheid teveel geweld aan doen. Het zonlicht kwam van links zoals je kan merken aan de toren/rotsen.
Ik denk dat je 's morgens nog mooiere kan maken omdat de zichtbare zijden van de toren dan beide in het zonlicht baden.
heel mooie foto.
men moet er toch heen varen voor bevoorrading en onderhoud.
grt,bouk.
Klopt, maar omdat het zo een gevaarlijke onderneming was bij slecht weer werd deze, zoals zo vele, in 1995 geautomatiseerd.
Dit zeer tot ongenoegen van de bewakers, die zelfs een aflossing weigerden en zo een tijdje met vier (normaal slechts twee) de vuurtoren bezet hielden.
Voor het onderhoud nu zullen ze wel kalme zee afwachten, maar wanneer er vroeger moest afgelost worden en/of voorraad gebracht moest worden konden ze moeilijk op beter weer wachten hé.
Groetjes
.......
Voor het onderhoud nu zullen ze wel kalme zee afwachten, maar wanneer er vroeger moest afgelost worden en/of voorraad gebracht moest worden konden ze moeilijk op beter weer wachten hé.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Comment