Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eéntje uit Beloeil + up
Collapse
X
-
-
Re: Eéntje uit Beloeil
Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk berichtBedankt Marc om nog eens te komen piepen 'k zou zeggen alle tips zijn welkom ik werk wel met ps cs5
mvg jako
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
update is al veel beter
voor mij mocht ie misschien iets donkerder, maar ik kan er mee leven.
Maar...
nu staat je tuinhuisje schuin...
Comment
-
Bedankt noenkelMi en Jean Luc voor de coments inderdaad het tuinhuisje is schuin kan er iemand eens uitleggen hoe ik het tuinhuisje weer goed kan brengen ik heb het gebouw links recht gekregen maar dan stond het tuinhuisje schuin
mvg jakoNikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
jako
Comment
-
-
jep up is beter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk berichtBedankt noenkelMi en Jean Luc voor de coments inderdaad het tuinhuisje is schuin kan er iemand eens uitleggen hoe ik het tuinhuisje weer goed kan brengen ik heb het gebouw links recht gekregen maar dan stond het tuinhuisje schuin
mvg jako
1. Met DxO Viewpoint leg ik lang het huis en langs het tuinhuisje referentielijnen
om parallelen af te dwingen. Het probleem is echter dat het tuinhuisje maar heel
korte rechte lijnen heeft waardoor de uitkomst met enige trial and error moet
worden bereikt.
2. Met de oude getrouwe PS-E 9 kan het ook. Ik had al gezien dat de kerktoren
niet voldoende rechtstond en dat ik iets tegen de klok moest gaan draaien. De mate
waarin moet ook hier op het oog worden bepaald in samenhang met het terugdringen
van de verticale perspectiefvertekening. Uiteindelijk bereikte ik een aanvaardbaar
resultaat met:
Verticale perspectief -11
Draaihoek 0,7ş
Edge extension 106% (om de lege randen weg te werken).Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht...
2. Met de oude getrouwe PS-E 9 kan het ook.... Verticale perspectief -11
Draaihoek 0,7ş
Edge extension 106% (om de lege randen weg te werken).
merci
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtJa hoor, ik denk dat ik dat wel kan op twee manieren (verschillende software).
1. Met DxO Viewpoint leg ik lang het huis en langs het tuinhuisje referentielijnen
om parallelen af te dwingen. Het probleem is echter dat het tuinhuisje maar heel
korte rechte lijnen heeft waardoor de uitkomst met enige trial and error moet
worden bereikt.
2. Met de oude getrouwe PS-E 9 kan het ook. Ik had al gezien dat de kerktoren
niet voldoende rechtstond en dat ik iets tegen de klok moest gaan draaien. De mate
waarin moet ook hier op het oog worden bepaald in samenhang met het terugdringen
van de verticale perspectiefvertekening. Uiteindelijk bereikte ik een aanvaardbaar
resultaat met:
Verticale perspectief -11
Draaihoek 0,7ş
Edge extension 106% (om de lege randen weg te werken).
mvg jakoNikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6
jako
Comment
Comment