Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eéntje uit Beloeil + up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eéntje uit Beloeil

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    wel beter maar nog niet goed.
    grt,bouk.
    Bedankt Bouk

mvg jako
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Update is al veel beter al vind ik dat de schaduw in de bomen een beetje teveel opgelicht is.

Gr, Daniel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
        Bedankt Marc om nog eens te komen piepen 'k zou zeggen alle tips zijn welkom ik werk wel met ps cs5

mvg jako
        Pb is onderweg.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

update is al veel beter
          voor mij mocht ie misschien iets donkerder, maar ik kan er mee leven.
          Maar...
          nu staat je tuinhuisje schuin...
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Is idd beter uw up, maar ik volg hier ook Michel ivm het tuinhuisje..
            Mvg.

Comment

Bedankt noenkelMi en Jean Luc voor de coments inderdaad het tuinhuisje is schuin kan er iemand eens uitleggen hoe ik het tuinhuisje weer goed kan brengen ik heb het gebouw links recht gekregen maar dan stond het tuinhuisje schuin

mvg jako
              Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

jep up is beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
                  Bedankt noenkelMi en Jean Luc voor de coments inderdaad het tuinhuisje is schuin kan er iemand eens uitleggen hoe ik het tuinhuisje weer goed kan brengen ik heb het gebouw links recht gekregen maar dan stond het tuinhuisje schuin

mvg jako
                  Ja hoor, ik denk dat ik dat wel kan op twee manieren (verschillende software).

1. Met DxO Viewpoint leg ik lang het huis en langs het tuinhuisje referentielijnen
                  om parallelen af te dwingen. Het probleem is echter dat het tuinhuisje maar heel
                  korte rechte lijnen heeft waardoor de uitkomst met enige trial and error moet
                  worden bereikt.

2. Met de oude getrouwe PS-E 9 kan het ook. Ik had al gezien dat de kerktoren
                  niet voldoende rechtstond en dat ik iets tegen de klok moest gaan draaien. De mate
                  waarin moet ook hier op het oog worden bepaald in samenhang met het terugdringen
                  van de verticale perspectiefvertekening. Uiteindelijk bereikte ik een aanvaardbaar
                  resultaat met:
                  Verticale perspectief -11
                  Draaihoek 0,7ş
                  Edge extension 106% (om de lege randen weg te werken).
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    ...
                    2. Met de oude getrouwe PS-E 9 kan het ook.... Verticale perspectief -11
                    Draaihoek 0,7ş
                    inderdaad
                    merci
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Ja hoor, ik denk dat ik dat wel kan op twee manieren (verschillende software).

1. Met DxO Viewpoint leg ik lang het huis en langs het tuinhuisje referentielijnen
                      om parallelen af te dwingen. Het probleem is echter dat het tuinhuisje maar heel
                      korte rechte lijnen heeft waardoor de uitkomst met enige trial and error moet
                      worden bereikt.

2. Met de oude getrouwe PS-E 9 kan het ook. Ik had al gezien dat de kerktoren
                      niet voldoende rechtstond en dat ik iets tegen de klok moest gaan draaien. De mate
                      waarin moet ook hier op het oog worden bepaald in samenhang met het terugdringen
                      van de verticale perspectiefvertekening. Uiteindelijk bereikte ik een aanvaardbaar
                      resultaat met:
                      Verticale perspectief -11
                      Draaihoek 0,7ş
                      Bedankt Plaatwerker ik heb het programmetje DxO gedownload ik zal effen moet kijken hoe het werkt

mvg jako

jako

Comment

Working...
                      X