Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best of two worlds...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Best of two worlds...

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
    ...maar tijdens zo een sessie durf je al wel iets te vergeten.
    Yep en is normaal hoor want er is zoveel waar je moet op letten. Je hebt als fotograaf in eerste instantie je belichting en het sturen van het model, maar dan komen zaken zoals hangertjes die schuin hangen of enkele haren die voor het gezicht zitten...
    Ben altijd blij dat bij dergelijke opnames mijn eega of het model haar eega/vriendje/voogd er bij aanwezig is want in mijn naiviteit zou ik nog vlug zelf gaan pulken aan zo iets zonder er bij stil te staan...en dat is zekerlijk het laatste wat je kunt gebruiken
    Zelfs als je met twee staat te "keuren" of alles goed zit zie je nog zaken over het hoofd.
    Maar zoals je bij mij schreef zijn we beiden naar hetzelfde op zoek en is niet simpel. Mocht het simpel zijn zou er ook geen leute aan zijn...
    Nog lange weg te gaan....

Enne Marie-Anne...mijn velletje is daar veel te teer voor hoor...moet PH arme producten gebruiken. Zou anders schimmeltjes krijgen (Dit zou je moeten kunnen lezen met een bijhorend toontje...en is uiteraard een graptche hé...)

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Een raad die ik je zou willen geven is dat model zitten ook heel erg vermoeiend is. Bij de eerste stappen duurt het nogal even voor de fotograaf alles in orde krijgt zoals in gedacht. De pose is soms ongemakkelijk en moeilijker lang vol te houden. Aan een niet geoefend model merk je dan ook snel tekenen van vermoeidheid op. Af en toe eens een pauze inlassen en als je de vermoeidheid ziet ook al zegt het model het gaat nog wel stop je beter. Je ziet duidelijk verschil in de eerste en laatste foto's tijdens zo opnames. De enkele keren dat wij iemand over de vloer gehad hebben is me dat heel duidelijk geworden. Vroeger was ik het amateurmodel van dienst hier, tot alle botjes en spieren niet meer wilden meewerken. Zelfs gewoon op de stoel zitten tot de lichten en camera goed staan duurt me nu te lang. Iemand met de nodige ervaring in beide zaken zal vermoedelijk een stuk vlotter werken.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
        Een raad die ik je zou willen geven is dat model zitten ook heel erg vermoeiend is. Bij de eerste stappen duurt het nogal even voor de fotograaf alles in orde krijgt zoals in gedacht. De pose is soms ongemakkelijk en moeilijker lang vol te houden. Aan een niet geoefend model merk je dan ook snel tekenen van vermoeidheid op. Af en toe eens een pauze inlassen en als je de vermoeidheid ziet ook al zegt het model het gaat nog wel stop je beter. Je ziet duidelijk verschil in de eerste en laatste foto's tijdens zo opnames. De enkele keren dat wij iemand over de vloer gehad hebben is me dat heel duidelijk geworden. Vroeger was ik het amateurmodel van dienst hier, tot alle botjes en spieren niet meer wilden meewerken. Zelfs gewoon op de stoel zitten tot de lichten en camera goed staan duurt me nu te lang. Iemand met de nodige ervaring in beide zaken zal vermoedelijk een stuk vlotter werken.
        Bedankt Anais voor jou toelichting. Heel interessant...
        Het is sowieso hard voor zowel de fotograaf en het model. Ik bewonder die modellen
        want wat ze doen is zeker niet te onderschatten. Zoals je zelf ook al aanhaalde is het inlassen van pauzes
        van onschatbare waarde. Zeker in het begin. Ik probeer hier een evenwicht in te vinden, want soms overvalt
        een bepaalde gedachte me: Ben ik niet te lang bezig??? Zou ze dit niet vervelend vinden???
        Ik denk en hoop dat dit normaal is in het begin? De allereerste sessie liet ik het model al het werk doen.
        Ik was gelijk een mitrailleur, schieten was alles wat telde. Dat was wel de allereerste keer.

Maar wat heb je daaraan? Waarom laat je dat model zo hard haar best doen als je met niets anders rekening houdt??
        De tweede sessie verliep alvast vlotter, ik begon al te zeggen waarvan ik van hield en wat ik wou verkrijgen.
        Daarna begon alles beter te worden en begon ik meer aan te sturen. Het is een begin en het kan alleen maar beter worden.
        Maar sowieso bedankt voor de info!

Comment

love de zwart wit.
          Tips kan ik je niet geven, wou dat ik het kon...
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            love de zwart wit.
            Tips kan ik je niet geven, wou dat ik het kon...
            Ik ook !!!!!
            grt. Ria

Comment

Bedankt voor alle reacties!

Comment

zwartwit, prachtig!! vind de lijnen op de arm net mooi, geven een mopoie overgang van licht naar schaduw...
                de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

Working...
                X