Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De paar keren dat ik zulks al gewaagd heb vraag ik aan de dame die gaat poseren om zich enkele uren voor haar komst in te smeren met één of andere body melk. Tegen dat ze komt is deze ingetrokken is geeft dit een mooie zacht glanzende huid. Bij aankomst krijgt de dame een ruimte om zich om te kleden en een warme peignoir. Daarna wordt nog wat gekletst over koetjes en kalfjes/het ijs wat gebroken bij een kopje koffie. Meestal volstaat dit om de hierboven genoemde hinderlijke sporen te laten wegtrekken.
Maar zoals op je vorige geschreven...doe dit zelden en probeer ook nog zoveel mogelijk bij te leren.
Anders mooi gedaan en geen voorkeur voor kleur of z/w.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Mijn voorkeur gaat gemakkelijk naar zwartwit in dergelijke zaken vanwege de expressie en kleuren die soms teveel afleiden van het werkelijke thema. Wat me stoort zijn de schaduwlijnen over het lichaam ook al zullen die een functie hebben. De pose en de afwerking vind ik zeer geslaagd.
De paar keren dat ik zulks al gewaagd heb vraag ik aan de dame die gaat poseren om zich enkele uren voor haar komst in te smeren met één of andere body melk. Tegen dat ze komt is deze ingetrokken is geeft dit een mooie zacht glanzende huid....
dat zouden de dames zo wie zo moeten doen.
ook de niet modellen.
grt,bouk.
Bedankt voor de schitterende tips. Meestal is de tijd beperkt maar ga hier in de toekomst rekening mee houden.
De dames zullen dat alvast ook appreciëren, wat ik ook nog kon gedaan hebben is een kleinere scherptediepte gebruiken.
Het model licht ongeveer 25-30 graden naar rechts gedraaid en een groter diafragma zou deze mankement ook
verborgen hebben. Ik kan alleen maar besluiten dat ik nog een lange weg te gaan heb, zeker als ik die boudoir sessies op 500px bekijk.
Nogmaals dikke merci voor jullie hulp en toelichtingen.
Lichtspel op gezicht en armen is mooi ....
Door een speling van wel of geen licht wellicht, komt de scheiding tussen het deken en haar buik onderaan nogal hoekig over, zo ook aan de onderarm ....en het deken lijkt daar een gebrek aan natuurlijke souplesse te hebben. Misschien een detail in het geheel, maar mijn oog viel er een beetje op, vandaar.
Vraag me ook af als bij deze de rug er wel bij moest op de foto .... Vind deze iets donkerder en eigenlijk bij dit beeld niet direct nodig .... Alle aandacht gaat en mag blijven bij het gezicht en het lichtspel dat daar aanwezig is.
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Lichtspel op gezicht en armen is mooi ....
Door een speling van wel of geen licht wellicht, komt de scheiding tussen het deken en haar buik onderaan nogal hoekig over, zo ook aan de onderarm ....en het deken lijkt daar een gebrek aan natuurlijke souplesse te hebben. Misschien een detail in het geheel, maar mijn oog viel er een beetje op, vandaar.
Vraag me ook af als bij deze de rug er wel bij moest op de foto .... Vind deze iets donkerder en eigenlijk bij dit beeld niet direct nodig .... Alle aandacht gaat en mag blijven bij het gezicht en het lichtspel dat daar aanwezig is.
Bedankt voor de goede tips. Om eerlijk te zijn, ik had die scheiding tussen lichaam en deken niet direct in de gaten. Prima tip!
Eventueel zou dit kunnen voorkomen worden met een ander stofje. Eveneens, volg ik je omtrent het al dan niet bij voegen van de rug.
In deze plaat lijkt het niet nodig. Ik ga alvast de tips goed onthouden, maar tijdens zo een sessie durf je al wel iets te vergeten.
deka
Bedankt voor de goede tips. Om eerlijk te zijn, ik had die scheiding tussen lichaam en deken niet direct in de gaten. Prima tip!
Het strookt niet met de curven van een vrouwelijk lichaam en het dient dus vermeden te worden.
Eventueel zou dit kunnen voorkomen worden met een ander stofje. Eveneens, volg ik je omtrent het al dan niet bij voegen van de rug.
In deze plaat lijkt het niet nodig. Ik ga alvast de tips goed onthouden, maar tijdens zo een sessie durf je al wel iets te vergeten.
Van heren wordt dat hedentendaage ook verwacht hoor!
Ik ga absoluut voor je zwart/wit-versie.
Toch ga ik eerst met vrouwen beginnen. Maar het maakt me niet uit wie voor mijn lens staat.
Ik denk dat mannen misschien moeilijker is, weet het niet. Ik heb dat nog nooit gedaan.
Comment