Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ergens in de Vogezen + up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ergens in de Vogezen

Vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
    Mvg.

Comment

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er hier HDR op toegepast is. Naar mijn gevoel klopt er iets niet in het plaatje. Een bos heeft naar mijn idee minder gelijk licht tussen de bomen door. Er zijn donkere schaduwplekken en lichtere plaatsen. Voor mij lijkt het licht te veel op elkaar. Ook de door Ycam aangehaalde scherpte schrijf ik toe aan HDR effect en langere sluitertijd.
      Ik kan hier de bal nu helemaal mis slaan en dan hoor ik het ook graag. Ik probeer er ook zelf wat van op te steken
      De compo met dat stroompje en boomstam links in beeld vind ik wel heel erg mooi.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
        Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er hier HDR op toegepast is. Naar mijn gevoel klopt er iets niet in het plaatje. Een bos heeft naar mijn idee minder gelijk licht tussen de bomen door. Er zijn donkere schaduwplekken en lichtere plaatsen. Voor mij lijkt het licht te veel op elkaar. Ook de door Ycam aangehaalde scherpte schrijf ik toe aan HDR effect en langere sluitertijd.
        Ik kan hier de bal nu helemaal mis slaan en dan hoor ik het ook graag. Ik probeer er ook zelf wat van op te steken
        De compo met dat stroompje en boomstam links in beeld vind ik wel heel erg mooi.
        Nee hoor Anaisje, hier is geen sprake van HDR, dit is 1 foto.
        Het stroompje ligt langs de weg wat je veel ziet in die streek, maar het is aan de rand van het bos waar je kilometers kan langs rijden met de wagen. Ik was er al eens langs gereden een paar dagen ervoor maar er was toen geen mooi licht.
        Aangezien we er maar op een 20-tal kilometer vandaan logeerden ben ik nogmaals teruggereden met mooier licht. (kon maar een beetje verder, de weg was afgesloten wegens teveel sneeuw, dacht in April dit jaar)
        Wat ik nu wel weet is dat ik moet oppassen met het verscherpen van de foto's die genomen zijn met de breedhoek. Weeral iets om in de gaten te houden in het vervolg.
        Ik hoop dat mijn uitleg voldoende is, anders laat je het maar weten hé...
        Groetjes

Comment

Zeker voldoende, ik stelde me dit midden in een bos voor. Dus mijn bal naast het doel, goed om weten en bedankt
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Volg ook voor de update. Nogal een druk beeld waar veel in te zien is. Goed dat je een uitleg heb gegeven over de plaats en tijd van opname wat meer duidelijkheid schept over de foto.

Gr, Daniel.

Comment

Ook de up blijft voor mij zeer onnatuurlijk ogen.
              Al is het wellicht geen HDR, hij blijft zo ogen, en ook het oververscherpte is gebleven.
              Dit alles voor mij hé, hoe een ander er over denkt, of dit ziet.........
              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ook de up blijft voor mij zeer onnatuurlijk ogen.
                Al is het wellicht geen HDR, hij blijft zo ogen, en ook het oververscherpte is gebleven.
                Dit alles voor mij hé, hoe een ander er over denkt, of dit ziet.........
                Ik volg hierin. Het groen is veel teveel verscherpt. Het doet bij manier van spreken " pijn aan de ogen". Ik geef wel de voorkeur aan de kleuren van de originele .

Comment

Geef mij maar de eerste met pit. Water kan net even blauw zijn als lucht en "melk" hoeft in deze niet, dus een prima natuurfoto volgens mijn visie Vosse.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt voor de bijkomende reacties.
                    Mvg.

Comment

Working...
                    X