Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weidebeekjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Weidebeekjuffer

    Proficiat hoor, de beginnershoek doet het goed deze week
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #32
      Re: Weidebeekjuffer

      Proficiat met je HOF!!!,grts,Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #33
        Re: Weidebeekjuffer

        Gezien in de HOF.
        Dikke proficiat theike.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #34
          Re: Weidebeekjuffer

          Knappe foto Theo, proficiat met je hof-plaats.

          groeten, Gert

          Comment


          • #35
            Re: Weidebeekjuffer

            Proficiat met uw HOF.

            Grt,

            Jean-Pierre

            Comment


            • #36
              Re: Weidebeekjuffer

              No offence, maar van beelden zoals deze snap ik niet dat ze de HoF halen.

              Op het beeld dat ik nu kan zien is nergens een goede scherpte te zien en heel speciaal kan je de compo of het beeld niet noemen. Zelfs al zou ik de foto met een perfecte scherpte te zien krijgen zou het 'gewoon' een goede foto van deze juffer zijn.

              Nogmaals: niks persoonlijk negatief naar de auteur toe, maar er verschijnen vaak een pak betere foto's van dit onderwerp.
              En over heel het forum zijn ook wel wat meer foto's te vinden die voor een HoF in aanmerking komen deze week. Just my 2 cents natuurlijk

              Desnoods geef je er maar 3 een HoF plaats, laat kwaliteit of iets speciaals eens primeren aub. Ik weet dat deze discussie al vaak gevoerd werd, maar de laatste 2 weken lijkt het er maar op dat er een bepaald aantal 'moet' genomineerd worden.
              (En neen, mijn eigen foto's vind ik ook geen HoF waard hoor , dus daarvoor zeg ik het zeker niet )

              Grtz,
              Kurt

              Comment


              • #37
                Re: Weidebeekjuffer

                Bedankt voor de negatieve reactie.
                Als gij vind dat dit een waardeloze foto is dat ze hem dan maar verwijderen ik zal er niet wakker van liggen.
                Ik vind het wel een trieste opmerking .
                Als ge dit dan toch kwijt wild had dan een persoonlijke mail naar mij gestuurd.
                In plaats van me hier belachelijk te maken.
                GrtTheike
                Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                Comment


                • #38
                  Re: Weidebeekjuffer

                  Kurt, ik begrijp je opmerking wel maar dit zijn volgens mij een beetje vijgen na pasen.
                  Mocht deze foto in SC staan zou ik niet de commentaar geven die er nu staat...Maar ook ik moet nog bewijzen dat ik dit beter kan...
                  Ik meen al langer begrepen te hebben dat de mensen die de hof samenstellen niet louter op kwaliteit uit zijn.
                  Volgens mij kan het evengoed dat ze iemand eens een "schouderklopje" geven wegens totaal andere zaken/overwegingen dan enkel kwaliteit.
                  Trouwens...voor mezelf heb ik me daar nooit zorgen over gemaakt wie of wat wel of niet in de hof komt. Gewoon om reden dat ik de mensen die selecteren hun motieven niet ken en ik er dan ook vertrouwen in heb. Ik voor mezelf zou niet graag deel uitmaken van dat team. Want ongeacht wat ze beslissen er zal altijd wel iemand zich misdeeld voelen.
                  Ik herinner me nog de foto van Dama zijn waterval...een waar kunstwerkje van licht en kleuren dat pas enkele weekjes later in de hof kwam wegens de aanhoudende stroom van kritieken.
                  Hoe dan ook kwaliteit komt bovendrijven en die bewuste foto had voor mij geen hof nodig om aan de ribben te blijven hangen.
                  Ik weet wel zeker dat er weken zijn waarbij er meer dan tien "goede" foto's in de onderscheiden forumonderdelen staan.
                  Als je ziet wat hier en hier staat kan dit volledig correct zijn. Maar ik denk toch, mochten de verschillende onderdelen (beginnershoek-beoordeling-showcase) er niet zijn dat men als "gevorderde" al eens vlugger een commentaar op een foto van een beginner zou geven. Foto's die nu weinig of niet bekeken worden door gevorderden.
                  Dan zou ook op voorhand kunnen ingegrepen worden en zou nadien een teleurstelling in beide "kampen" kunnen vermeden worden.
                  Ik denk ook dat je mij genoeg kent (voor zover je iemand op een forum kunt kennen) om te weten dat ik met gegronde kritiek, op een correcte manier gegeven, kan omgaan.
                  Mijn foto mag archislecht zijn, de manier waarop het gebracht wordt dat hij slecht is, is voor mij bepalend hoe ik deze kritiek aanvaard of verwerp.
                  Stel u eens voor mocht je als gevorderde ("goede") een beginner -die je zelf uitzoekt en die het meent- onder je hoede kunnen nemen...een soort "peterschap" zou je achteraf dan niet trots zijn op de leercurve die je pupil doormaakt ? (Je zal maar iemand die kleurenblind is onder je hoede nemen )
                  Maar...dat zal wel utopie blijven.
                  Hoop dat je me dit niet kwalijk neemt maar dit is een beetje mijn gedacht daarover.

                  Groetjes
                  Marc

                  Toevoeging:
                  "Stel u eens voor mocht je als gevorderde ("goede") een beginner -die je zelf uitzoekt en die het meent- onder je hoede kunnen nemen..." natuurlijk...zonder verplichtingen en volledig vrijblijvend. Niet iedereen is geschikt om iemand iets bij te brengen...(denk daarbij vooral aan mezelf... )

                  Groetjes
                  Marc
                  Last edited by Brombeer; 15 oktober 2013, 05:51. Reden: Toevoeging
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Weidebeekjuffer

                    Beste mensen (en vooral Theike),

                    Nergens in mijn comment word ik persoonlijk, dus een PM of mail sturen is niet aan de orde geweest.
                    Zoals Marc zegt idd misschien vijgen na Pasen, maar als een kritische noot niet meer mag geventileerd worden op deze manier dan is het ook maar triestig hé.

                    Het is zeker NOOIT mijn bedoeling geweest om iemand belachelijk te maken en ik denk niet dat mijn comment zo opgesteld is. Indien dit zo overkomt bij TS dan vind ik dat gemeend jammer.
                    Ik heb van Theike al mooi werk gezien dus dit is zeker niks persoonlijk.

                    Ik sta niet bekend om mijn vele 'Oohs en commentaar, maar ook niet als een denigrerende *****zak (hoop ik toch, zo niet: laat het mij maar weten )

                    Edit: het laatste stuk tekst verdwenen na een gewone typo fout te willen corrigeren zie ik.
                    Nu geen tijd om het opnieuw in te geven....

                    Gerecupereerd

                    Ik reageer op het getoonde beeld volgens mijn eigen visie en ik heb ook een bepaald idee over wat een HoF selectie mag inhouden. (En in deze visie sta ik niet alleen als je de vele gevoerde topics hierover leest. Maar dat is een andere kwestie en niet echt relevant.)

                    Dus: dit is GEEN waardeloze foto die belachelijk dient gemaakt te worden. De getoonde beeldkwaliteit doet afbreuk aan het geheel, en het geheel is VOOR MIJ 'gewoon' (en dat is niet negatief bedoeld) een GOEDE jufferfoto. Geen HoF-materiaal voor mij, that's all.

                    Zonder de HoF had ik deze foto nooit gezien en er dus niks over kunnen zeggen. De medaille heeft altijd 2 kanten.
                    Ik zal mij in het vervolg van zo'n commentaar onthouden en hoop dat TS het mij bij deze kan vergeven. Ik wil wel kritisch zijn maar ik wil zeker niet iemand kwetsen met het gene ik zeg.

                    Grtz,
                    Kurt
                    Last edited by Kurrrt; 15 oktober 2013, 08:16.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Weidebeekjuffer

                      Uw reactie siert u Kurt.
                      Ik twijfel dan ook geen seconde aan uw oprechtheid.
                      Heb jou ook nog nooit denigrerend uit de hoek weten komen. Integendeel.
                      Ik kijk dan ook steeds met interesse en ja...ook wel bewondering naar het door u gebrachte werk.(Ook van sommige andere mensen hoor...)

                      "maar als een kritische noot niet meer mag geventileerd worden op deze manier dan is het ook maar triestig hé."

                      Ik ben er dan ook heel zeker van dat reacties, van mensen die al bewezen hebben er toch wel meer van af te kennen, heel aangenaam en welkom zijn in deze hoek.
                      Op een paar uitzonderingen niet te na gesproken zullen ze in dank aanvaardt worden.
                      Wilde dan ook maar enkel reageren op de "timing..."

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Weidebeekjuffer

                        welverdiende hof!!!!
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #42
                          Re: Weidebeekjuffer

                          Hoi Kurt
                          Ik zou wel eens willen weten hoe gij gereageerd had als deze foto van jou was.
                          Ik denk niet dat ge had gereageerd.
                          Misschien mag volgens jou een foto die in beginnershoek staat niet genomineerd worden.
                          En nog iets dat ik kwijt wil,ik heb de foto niet gekozen ik zou niet graag in hun schoenen die dat wel moeten doen en dat op een eerlijke wijze proberen te doen.
                          Ik weet wel ik ben ook maar een Amateur.
                          Ik probeer mijn best te doen maar nu is mijn motivatie naar nul gezakt.
                          Ik zal nog wel reageren op foto,s,of ik er nog opstuur daar moet ik nog eens over nadenken.
                          Ge zult het wel goed bedoeld hebben maar zo reageren vind ik niet netjes.
                          Op zo een manier en waar ik persoonlijk niets aan kan doen reageren zou ik nooit doen.zo ben ik niet opgevoed.
                          Ik heb liever dat ze het recht in mijn gezicht zeggen dan hier zo neer te pennen.
                          Meer wil er niet meer over kwijt.
                          grt
                          Theike
                          Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Weidebeekjuffer

                            ik begrijp Kurt ook wel, zie naar SC en je weet genoeg
                            waarom niet elke week de beste nemen voor een HOF uit elk subforum, dan is er geen discussie

                            zie nu palac, 2weken achtereen met dezelfde stijl, prachtige foto's voor mij daar niet van, maar waar zit de logica
                            Last edited by Frie01; 15 oktober 2013, 10:30.
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #44
                              Re: Weidebeekjuffer

                              Oorspronkelijk geplaatst door theike Bekijk bericht
                              Hoi Kurt
                              Ik zou wel eens willen weten hoe gij gereageerd had als deze foto van jou was.
                              Ik denk niet dat ge had gereageerd.
                              Misschien mag volgens jou een foto die in beginnershoek staat niet genomineerd worden.
                              En nog iets dat ik kwijt wil,ik heb de foto niet gekozen ik zou niet graag in hun schoenen die dat wel moeten doen en dat op een eerlijke wijze proberen te doen.
                              Ik weet wel ik ben ook maar een Amateur.
                              Ik probeer mijn best te doen maar nu is mijn motivatie naar nul gezakt.
                              Ik zal nog wel reageren op foto,s,of ik er nog opstuur daar moet ik nog eens over nadenken.
                              Ge zult het wel goed bedoeld hebben maar zo reageren vind ik niet netjes.
                              Op zo een manier en waar ik persoonlijk niets aan kan doen reageren zou ik nooit doen.zo ben ik niet opgevoed.
                              Ik heb liever dat ze het recht in mijn gezicht zeggen dan hier zo neer te pennen.
                              Meer wil er niet meer over kwijt.
                              grt
                              Theike

                              Hey Theike,

                              Tot een wegnemen van motivatie mag dit ook niet leiden hé.
                              Het getypte woord zal altijd nadelen hebben tov face to face te praten. Maar dat is nu eenmaal onmogelijk op een forum.

                              Zelf heb ik een vrij dik vel en bekijk ik mijn eigen werk ook met de nodige objectiviteit.
                              Maar nogmaals: ik viel de foto of auteur op zich niet aan, maar wel de HoF nominatie van het beeld.
                              Sorry dat ik u hierbij persoonlijk getroffen heb. Was echt niet de bedoeling en laat er u zeker niet door demotiveren.
                              Indien de getoonde beeldkwaliteit qua overall scherpte beter had geweest had ik waarschijnlijk gewoon even gezucht vanwege het vaak terugkeren van steeds dezelfde soort foto's in de Hof. Nu heb ik er toch op gereageerd en lijkt het of ik net uw foto eruit gepikt heb.

                              Het heeft zeker niks te maken met uit welk subforum de foto komt. Integendeel zelfs. Ik ben blij dat beelden opgemerkt worden in subfora waar weinig bvb reactie gegeven wordt en die zo toch voor een ruimer publiek zichtbaar worden.

                              En ik ben ook maar een amateurke hoor Een reden te meer om wat te relativeren wat er soms gezegd wordt denk ik dan.

                              Ik ga het hierbij laten voordat uw topic totaal op een HoF discussie lijkt.
                              Nogmaals: compo en beeld van deze juffer vind ik zelf dik ok. Indien de scherptekwaliteit door het uploaden door de host moest komen zal het origineel zeker wel goed zijn.
                              Helaas kan je maar beoordelen wat je te zien krijgt natuurlijk.

                              Ik heb zoals gezegd van u al mooi materiaal gezien dus blijven posten zou ik zeggen (ongeacht wat gasten zoals ik wel eens zeggen )
                              Hoop dat hiermee alle negativiteit wat weggenomen is.

                              Grtz,
                              Kurt

                              Comment


                              • #45
                                Re: Weidebeekjuffer

                                Ja Kurt (Kurrrt), wie wind zaait zal storm oogsten........
                                Soms denk je beter 10 keer na of herlees je het beter 10 keer eer je iets plaatst.
                                Maar ik bezondig me ook soms aan wat impulsief zijn.
                                Je krabbelt nu terug door te schrijven dat het niet de bedoeling was om TS te treffen...... maar over welke foto had je het ???
                                Ik zie dit eerder als 'op iemand zijn hoofd k.kken en achteraf wat gaan opkuisen'...... Maar het siert je toch enigszins dat je het komt opkuisen.
                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X