Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
hey Eddy, als ik zo'n mooie foto's maak zou ik ook niet kunnen kiezen
Die verlichting komt die zo uit je toestel (ik vermoed van wel )? Prachtig hoor, als het namaak zou zijn ook knap gedaan.
Mooi rustig kijken en goede compo in mijn ogen.
Weer een prachtlaat ( 2 stuks )
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
De belichting, de kleuren en de scherpte....ronduit prachtig!!!
Lichte voorkeur voor de eerste omdat ik vind dat de kruiwagens waarmee de stenen vervoerd werden net dat tikkeltje toevoegen.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
De belichting, de kleuren en de scherpte....ronduit prachtig!!!
Lichte voorkeur voor de eerste omdat ik vind dat de kruiwagens waarmee de stenen vervoerd werden net dat tikkeltje toevoegen.
Groetjes
Marc
Mag ik her mijn karretje aanhaken, Marc? Helemaal mee eens.
Straf dat je bij f/8 al zulke sterretjes krijgt. Dacht dat je meer moest knijpen daarvoor.
Ik vind ze beide even geslaagd.
V.
Het licht dat breekt op de hoeken van de lamellen van het diafragma en zodanig krijg je bij lange sluitertijden stervorming rond de lichtpunten. Het klopt dat je met een hoger diaframagetal sneller stervorming krijgt, de sluitertijd speelt ook een rol.
De sterkte van de stervorming is van lens tot lens verschillend.
Als je veel lamellen hebt zal het diafragma ronder zijn en minder stervorming geven.
Bij een groot diafragma f2,8 zal het ook ronder zijn en minder stervorming geven.
Hopelijk ben ik duidelijk.
mvg,
Eddy
Comment