Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marktrock Leuven 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marktrock Leuven 2

1.

2. zw uitgave

3.

gegevens :

Nikon D7000 - lens AF-S DX VR nikkor 55-300 mm 4.5-5.6 - FL : 86 mm- BT : 1/250 - F 4.5 - iso 320 - spotmeting - belichtingsafwijking 2.33
    Last edited by Loeky; 13 augustus 2013, 11:24.

Re: Marktrock Leuven 2

Heb je in de achtergrond korrel gestoken? De bassist staat er wel scherp op
    Groeten
    Georges

Comment

Dat heb je goed gezien, niet alleen heb ik het korrelig gemaakt maar ook vervaagd. Dit omwille van de drukke lelijke achtergrond. Ik moest die op een of andere wijze temperen. Nu blijft deze vaag en korrelig (alsof ze achter glas zitten) op de achtergrond en de bassist krijgt alle aandacht.

Comment

De korrel vind ik niet mooi Loeky, had hem liever gezien zoals hij is denk ik.
        De drukke lelijke achtergrond zoals je schrijft is nu eenmaal zo op een podium.
        Groetjes.

Comment

Ik vind het geen leuk effect ! Je kan ook altijd proberen om van positie te veranderen om n mooiere achtergrond te krijgen. Of verder inzoomen.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik denk Loeky...dat het verschil/het kunstmatige net iets te groot is om aan te slaan.

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Nou ja, ik begrijp de afkeer van het ruis. Toch heb ik dat nooit begrepen. Ik vind ruis wel degelijk mooi hoor. Geeft aan je foto iets wat je in werkelijkheid niet kunt geven. Al moet je goed weten het waarom je het gebruikt en je het met reden gebruikt.
              Het originele is niet slecht maar voor mij te gewoon. Deze artiesten deden hun best en kregen een uur waar het decor hen niet op hun best weergeeft. Nl overdag de spotten waren er wel degelijk, maar het gaf niet in daglicht. Dus voor mij zonde van hun tijd en moeite. Al moet het lied wel primeren, dat geef ik toe. Maar ik kijk naar het esthetische.
              Dus wou ik hen in het daglicht stellen. De pianist heb ik mee vervaagd omdat ik geen twee vliegen in ene slag op voorgrond kan plaatsen.
              Johan je hebt gelijk met die verplaatsing, maar het podium is klein heel klein en er zit teveel op. Dat viel meteen op tijdens het zoeken naar de beste plaats. Er was echter geen echte beste plaats hoor. Zoemen is inderdaad een optie, maar dan had ik hem niet met gitaar erbij. Trouwens ik heb een paar zangers of muzikanten van dichtbij. Maar dan heb ik een portret en misschien dan ook mislukt omdat ook bij een portret hun eigenschap naar voor moet komen.

Ik kan inkomen dat kleur met ruis voor velen als lelijk ervaren wordt, al begrijp ik het niet echt.
              Ik weet ook dat zw met ruis aanvaard wordt.

@ Brombeer : misschien heb ik iets teveel van het goede gegeven. In het vervolg zal ik daar even aan denken. Dat moet ik ook wel leren.

Althans bedankt voor de commentaren. Ik verwachtte me wel aan deze opmerkingen. Maar zoals ik reeds zegt, ik begrijp niet dat jullie ruis zo lelijk vinden. Ik kan er een bepaalde charme in vinden.

Comment

Over korrel is alles gezegd maar ik vind de pose zo passief.
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

Comment

Ik vermoed dat de foto nog bij gedeeltelijk daglicht gemaakt is, gezien de exifs. Waarom laat je hem er dan uitzien als n foto in n donker cafe ?

De overgangen van korrel naar de natuurlijke vormen, is ook wel heel abrupt, met halo's en al.

Comment

Ok, die opmerkingen zijn aanvaard en daarmee kan ik leven. Ik gooi hem weg. Voor mij gaat het om de schoonheid. Dus niet.

@ Eddy : ja de poses zijn nogal gewoon. Ik heb groepen gezien, denk ik, die niet als gekken zaten te dansen en tieren, waar je je soms kon afvragen waar de muziek bleef. En geloof me ik het mijn mitraillette gebruikt en bezit heel heel veel foto"s per groep. Ze waren nogal aan de braafjes kant. Af en toe een schreeuw en dan was het nog te hopen dat de micro niet in hun mond terecht kwam

Ik denk, al heb ik geen flauw idee, maar vermoed dat het beginners waren, gezien de ruimte, die ik had met statief. En ik heb mijn statief ook van links en naar rechts verplaatst, maar steeds was er wat attributen die me stoorde op het podium of ze stonden elkaar in de weg. Dus bleef ik nadien op de beste plaats, waar ik het aangezicht het best kon zien.
                    Last edited by Loeky; 13 augustus 2013, 10:45.

Comment

Ik geef maar wat tips he.

Comment

Ruis kan voor mij, maar dan over de ganse foto. Maar het moet dan wel 'mooie' ruis zijn, wat hier niet het geval is.
                        Ander en beter!

Gr, V.
                        http://www.catchlight.be
                        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

@ Johan de man : ja ik weet het en dat vond ik heel acceptabel. Maar de oorspronkelijke versie wil ik niet met die storende elementen. Dan zet ik hem liever in de vergeethoek.

Nog een laatste poging onderneem ik nu. Het wordt wel een donkere maar liever dat dan de oorspronkelijke. Nu je hebt gelijk dat het overdag werd genomen, maar als ik de exif er niet bij plaats had, wist je het niet. Een foto moet niet altijd overeenkomen met de werkelijke situatie.

Over het ruis gesproken, ergens las ik dat je beter zelf ruis moet toevoegen aan een foto dan omdat deze mooier en gelijkmatiger is. Ok ik heb bewust gekozen om de voorste te ontruisen, mijn bedoeling lag hierin om hem nog meer naar voren te brengen. Maar mmmmm... is wel mislukt.

Comment

"Ruis" wanneer wél en wanneer niet : de eeuwige discussie ! Vroeger werd al eens 'korrel' toegevoegd om de oudheid te insinueren van de inhoud en dat lukt vrijwel heel goed. Nu noemt men 'korrel' algauw 'ruis' en dat is niet altijd zo. Kortom de auteur bepaalt en de kijker beoordeeld (hopelijk op een neutrale manier). Voor mij schaadt de ruis de inhoud niet maar de foto heeft geen expressie is nogal passief. In dergelijke omstandigheden mag er wat actie zijn. De 2 zwartwitten zijn voor mij persoonlijk minder Loeky.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

@ GR : Ja, inderdaad, weinig actie, expressie te slap. Maar ik keek alle foto"s die ik nam over deze man. Eentje waar hij heerlijk lachtte, was erger nog qua achtergrond dan de deze. Daar stonden ze letterlijk in mekaars weg. Vond het wel spijtig.
                              Maar geen getreur, ik heb nog een heleboel andere foto"s en vermoed meer in de aard van die eerste. Nu probeerde ik eerst een acceptable foto van elk muzikant of zangeres uit de serie te halen.
                              Die eerste dat ik poste heeft het meest gesprongen en bewogen en bij mijn laaste serie is er nog een meisje, maar daar ben ik nog niet aan toe geweest.
                              deze wordt gerangeerd. En de tips neem ik wel mee voor in het vervolg.

Comment

Working...
                              X