Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorse schoonheid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Noorse schoonheid.

Dag mensen.

Ik heb het geluk om samen te zijn met een Noorse schoonheid, maar het land heeft uiteraard ook nog veel andere dingen te bieden. Nog maar net terug van een 2 weken durende reis,dus een kleine selectie van foto's. Genomen met een fuji X-10. Laat gerust weten wat jullie ervan vinden.

Een eerste: Net voordat we Trollstigen opgingen, waren er net basejumpers bezig met zogenaamde "flying squirrel suits". Net deze kunnen nemen toen er eentje naar beneden kwam:

Slettafossen is een waterval die echt waanzinnig diep in het landschap heeft gesneden en ik heb nog nooit zo'n mooie kleur water gezien.

De Noren maken graag duidelijk dat ze ergens geweest zijn door stenen op te stapelen op elkaar... Beter dan vuilnis achterlaten uiteraard!

Last edited by Elmir; 13 augustus 2013, 11:32.

Re: Noorse schoonheid.

erg mooie serie

Comment

Het is inderdaad een mooie serie maar mijn voorkeur gaat uit naar de volgende volgorde 3, 2, 1

Foto 3 Mooie diepte gecreëerd (stapelstenen)
      Foto 2 Grote diepte persoonlijk zou ik die kabel wegclonen
      Foto 1 Pas op radius slider - bereik schuifje niet te hoog staat. [ontstaan witte randjes]

Comment

Knappe serie Elmir, heb jij die x10 van mij overgenomen?
        En wat blijven de foto's van de Noorse Schone?...
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

MAX 1024.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            MAX 1024.
            grt,bouk.
            Ben op dit ogenblik mobiel bezig en kan dit dus niet controleren....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
              Het is inderdaad een mooie serie maar mijn voorkeur gaat uit naar de volgende volgorde 3, 2, 1

Foto 3 Mooie diepte gecreëerd (stapelstenen)
              Foto 2 Grote diepte persoonlijk zou ik die kabel wegclonen
              Foto 1 Pas op radius slider - bereik schuifje niet te hoog staat. [ontstaan witte randjes]
              Wat bedoel je net met radius slider? Ik heb enkel wat ruis weggewerkt en verscherpt (gebeurde via een imagenomic plug-in). Dus ik weet niet direct naar welke radius slider je verwijst.

Bedankt voor de feedback.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Knappe serie Elmir, heb jij die x10 van mij overgenomen?
              En wat blijven de foto's van de Noorse Schone?...
              Klopt, dat was idd nog jouw toestel. Ik had toen al gezegd dat ik zo'n toestel verkies boven men D700 en die zware 2.8 lenzen. Achteraf gezien toch blij met men keuzes, want als je in die fjorden gaat rondtrekken, wordt het soms fysiek toch enorm lastig, zelfs zonder een gigantische camera.

En de Noorse schone volgt nog wel. Ik probeer het wat gescheiden te houden tussen natuur, portret en cultuur.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              MAX 1024.
              grt,bouk.
              Zou nu in orde moeten zijn? Ik heb wat dimensies aangepast aan men picasa webalbum. Vroeger had je er meerdere opties qua grootte voor delen, maar nu vind ik ze niet meer terug... Enfin, hopelijk is het deze keer wel goed.

Comment

als je naar foto 1 kijkt zie je witte randjes rondom de persoon dat verteld mij dat je behoorlijk hebt verscherpt.
                De vraag is nu alleen met welke software programma de foto`s worden bewerkt.

Comment

mooie foto's van een mooi land.
                  Nu idd nog die inboorlinge...
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Mooie impressie!
                    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
                    X