Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ganzen bij valavond....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ganzen bij valavond....

Laat alle kritiek en tips maar komen.

Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Ganzen bij valavond....

Moeder de gans staat er heel mooi op in dit avondlicht
    De eerste heeft mijn voorkeur doordat ze in de tweede haar hoofd wegdraait (wat niet wil zeggen dat ze je verder in de mot houdt...)

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Scherpte zit goed, ook de compo. Waar ik vragen bij heb is ,foto 1 meer uitgesproken dan 2, de kleuren. Op de gans haar rug en staart zie ik blauw. Bij foto 1 lijkt het alsof er groene vegen met een verfborstel zijn aangebracht. Ik denk dat je voldoende foto bewerking ervaring hebt om de oorzaak te achterhalen. Te veel aan bepaalde schuivertjes getrokken?
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ik kan mis zijn, maar volgens mij komt dat 'blauw' door de witbalans. Het wit is ook niet wit, maar bijna goudgeel.
        Ik kan natuurlijk de kleurtemperatuur omlaag trekken tot het wit echt wit is en zo, en waarschijnlijk wordt het 'blauw' dan gewoon grijs-achtig. Maar dan verlies ik wel het effect van het avondlicht...
        Dat 'blauwe' is trouwens de schaduw van het beest haar nek.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Schaduw kan het zeker zijn, maar blauw? Dat het warme avondlicht een gelige schijn geeft vind ik zeker niet vreemd. Het wit moet in dergelijke omstandigheden ook niet hagelwit zijn. Ik hou wel van warmte in een foto.
          Ik zou toch nog eens herbekijken of het niet wat minder uitgesproken kan. Als ik iets meer tijd heb vandaag probeer ik zelf of er iets aan te veranderen valt, ben ook geen krak.
          Mocht het lukken zet ik het later achter een linkje.

Echt goed vind ik het dus nog niet gelukt, misschien als ik er nog meer tijd en zorg zou insteken, maar het blauw is volgens mij er wel uit nu.

dit heb ik er proberen van maken.
          Extra warmte met filter kan je hier zien.
          Last edited by Anaisje; 29 juli 2013, 19:32.

Comment

Anaisje, het blauwige van de schaduw is nu inderdaad weg. Maar ik heb er schaduwloze gans met roze/fuchsia streep voor in de plaats...
            Een goede poging. Maar niet echt mijn ding.

De linkjes hoef je zeker niet weg te doen. Mochten er liefhebbers zijn die dit nog eens willen overdoen, dan hebben ze alvast mijn en jouw foto's als vergelijkingsmateriaal.

Comment

Mooie ganzen in een warme avondsfeer. Goede compo. Alleen dat "blauw" begrijp ik ook niet hoe dit ontstaat maar het is wel een beetje spijtig.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Hier de originele versie, zonder bewerking (afgezien van de crop).
                Zie maar wat je ermee aankunt. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
                Origineel (jammer dat het niet de .CR2 file is)

Comment

Je hebt overschot van gelijk wat die roze streep betreft, zag het ook beter toen ik het al geplaatst had. Ik had van de rode en paarse schuivertjes beter afgebleven. Misschien kan iemand anders wel de oplossing geven. Toch raar zo een blauwe streep en hoe die daar dan komt, zelfs in je origineel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                    Je hebt overschot van gelijk wat die roze streep betreft, zag het ook beter toen ik het al geplaatst had. Ik had van de rode en paarse schuivertjes beter afgebleven. Misschien kan iemand anders wel de oplossing geven. Toch raar zo een blauwe streep en hoe die daar dan komt, zelfs in je origineel
                    Al eens bij stilgestaan dat wanneer je 't gewoon in real life zag, het misschien ook wel blauwachtig grijs kan zijn geweest?

Comment

Met sneeuw heb ik al gezien dat de kleur van de lucht er in te zien is, idem met water. Met dieren is het mij nog nooit niet opgevallen, ook niet op foto's er van.

Comment

Anaisje, ik weet niet of het effectief mogelijk is dat de schaduw echt die kleur had, ik vroeg het me net af... Kwam zo plots in mij op.
                        Soms heb ik van die rare ingevingen en gedachtenkronkels

Comment

heel mooi licht. mooi standpunt.
                          Ik denk ook dat het blauwe gewoon door de schaduw komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikje Bekijk bericht
                            heel mooi licht. mooi standpunt.
                            Ik denk ook dat het blauwe gewoon door de schaduw komt
                            Ja, maar het zou blijkbaar niet blauw, maar grijs moeten zijn...

Comment

Zijn er al die eraan hebben gedacht dat de blauwe kleur perfect normaal is? Grijs is schaduw, blauw is schaduw + de weerkaatsing van het licht op de gans. Net zo simpel als de 3 basiskleuren in lichtvorm die samen wit vormen. Het blauw klopt wetenschappelijk gezien volledig en is doodnormaal. Maak er grijs van en dan zal de foto technisch en naar wat de meesten waarderen correct zijn, maar dan laat je het wetenschappelijke aspect en de correctheid van de originele foto vallen. Voor de meesten waarschijnlijk heel interessant om op youtube eens filmpjes op te zoeken over de werking en weerkaatsing van het licht.

Comment

Working...
                              X