Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ganzen bij valavond....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ganzen bij valavond....

Laat alle kritiek en tips maar komen.

Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Ganzen bij valavond....

Moeder de gans staat er heel mooi op in dit avondlicht
    De eerste heeft mijn voorkeur doordat ze in de tweede haar hoofd wegdraait (wat niet wil zeggen dat ze je verder in de mot houdt...)

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Scherpte zit goed, ook de compo. Waar ik vragen bij heb is ,foto 1 meer uitgesproken dan 2, de kleuren. Op de gans haar rug en staart zie ik blauw. Bij foto 1 lijkt het alsof er groene vegen met een verfborstel zijn aangebracht. Ik denk dat je voldoende foto bewerking ervaring hebt om de oorzaak te achterhalen. Te veel aan bepaalde schuivertjes getrokken?
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ik kan mis zijn, maar volgens mij komt dat 'blauw' door de witbalans. Het wit is ook niet wit, maar bijna goudgeel.
        Ik kan natuurlijk de kleurtemperatuur omlaag trekken tot het wit echt wit is en zo, en waarschijnlijk wordt het 'blauw' dan gewoon grijs-achtig. Maar dan verlies ik wel het effect van het avondlicht...
        Dat 'blauwe' is trouwens de schaduw van het beest haar nek.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Schaduw kan het zeker zijn, maar blauw? Dat het warme avondlicht een gelige schijn geeft vind ik zeker niet vreemd. Het wit moet in dergelijke omstandigheden ook niet hagelwit zijn. Ik hou wel van warmte in een foto.
          Ik zou toch nog eens herbekijken of het niet wat minder uitgesproken kan. Als ik iets meer tijd heb vandaag probeer ik zelf of er iets aan te veranderen valt, ben ook geen krak.