Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor het eerst volledig manueel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor het eerst volledig manueel

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
    Heel mooie foto, ik kan er niets meer van zeggen. Zeer verdienstelijke poging.
    Danku !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
      Ga morgen is mee terug oefenen met Diafragmavoorkeuze of sluitertijd en eens zien wat dat geeft ipv manueel!
      De witbalans enzo laat je dat allemaal automatisch aan de camera over?
      • diafragma voorkeuze is makkelijkst je standaard instelling. heeft mooi resultaat bij portretten en landschappen
      • gebruik sluitertijd voorkeuze als de sluitertijd belangrijker is. vb. sport of dans
      • gebruik manuele mode als je met flitser(s) werkt

whitebalans op auto, tenzij je met flitsers werkt, zet die dan op flitslicht.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat een toffe mensen hier allemaal!!
        Echt bedankt voor alle hulp alvast!

Comment

Nog effe bv, de zon is hier nu aan het ondergaan, hoe in godsnaam krijge mensen die er altijd zo mooi op? Op welke stand zet je het dan want ik krijg alleen 1 grote lichte vlek haha :P

Comment

Je kan de schaduwpartijen nog wat oplichten, het contrast iets minderen en de belichting wat minderen. Je gaat geen donkere maar een heldere foto krijgen.
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
              Nog effe bv, de zon is hier nu aan het ondergaan, hoe in godsnaam krijge mensen die er altijd zo mooi op? Op welke stand zet je het dan want ik krijg alleen 1 grote lichte vlek haha :P
              Ik gebruik dan spotmeting en meet het licht net naast de zon en dan licht ik de schaduwen op de pc op. Of je dan op manueel, diafragma- of sluitervoorkeur staat zou normaal gezien niet zoveel verschil mogen maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Ik gebruik dan spotmeting en meet het licht net naast de zon en dan licht ik de schaduwen op de pc op. Of je dan op manueel, diafragma- of sluitervoorkeur staat zou normaal gezien niet zoveel verschil mogen maken.
                Stop, stop stop....bij die voorkeursinstellingen mag je dan niet beginnen met herkadreren. Als je het doet zoals kawaracer voorstelt en daarna herkadreert moet je gebruik maken van de AEL-knop (je belichting vastzetten).
                Maar dan ben je evenwel beter van manueel te werken..je meet je licht waar het nodig is, en maak dan pas je compo en druk af.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Stop, stop stop....bij die voorkeursinstellingen mag je dan niet beginnen met herkadreren. Als je het doet zoals kawaracer voorstelt en daarna herkadreert moet je gebruik maken van de AEL-knop (je belichting vastzetten).
                  Maar dan ben je evenwel beter van manueel te werken..je meet je licht waar het nodig is, en maak dan pas je compo en druk af.
                  Je hebt gelijk, die AEL-knop was ik vergeten, maar ik werk dan ook zo goed als altijd Manueel

Comment

Kwa compo vind ik hem knap omdat je de ogen van het kindje niet ziet, maar wel de lippen. Spannend. Die lippen verraadden dat ze zich flink alleen kan amuseren hier.
                    De groene achtergrond vind ik te druk en gaat met veel aandacht lopen. Beter indien mogelijk grotere diafragma opening gekozen (kleiner getal) en aldus een snellere sluitertijd. Stand Av bij Canon?
                    Kinderen veelal op ooghoogte fotograferen wat je hier doet.
                    Veel oefenen en hier veel lezen en foto's bestuderen zo heb ik het meest hier ook geleerd. En af en toe een cursuske meepakken
                    Running is a way of living..

Comment

Working...
                    X