Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rust +

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rust

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
    Misschien nog een tipje van mij ivm met wel of niet plaatsen/ter beoordeling van een foto.
    Laat ik voorop stellen dat ik veel respect heb voor je onvoorstelbaar doorzettingsvermogen
    Als je deze foto hebt gemaakt en je bekijkt hem thuis, wees dan vooral -héél kritisch op je eigen werk-. Stel je daarbij enkele vragen: Is mijn compositie goed, is mijn scherptediepte goed, is mijn kleurverhouding goed, staat de foto recht, zit er lijnperspectief in, maar vooral waarom ga ik twee dezelfde foto's plaatsen????? Voeg een korte memo toe bij de foto's waarom je kiest voor deze optie?
    Vergelijk andere foto's met die van jezelf en misschien had je dan wel deze foto's niet geplaatst?

Ik kan van de twee foto's eigenlijk niet veel schrijven. Twee verschillende benaderingen in kleur, scherpte, belichting. Ik weet ook niet of het zo bedoeld is? Maar eerlijk gezegd zijn beide foto' niet meer te redden en ik zou dan ook dan ook even terugkijken daar waar je geleerd hebt om een compositie samen te stellen in een beeldvorming. Dit is geen voorbeeld van een doorkijk, toch?

Ga gewoon eens terug en probeer doorheen twee staven iets bijzonders te creëren, waarbij je inzoomt op de grafzerk en ook daarop je focust (naar dit voorbeeld bv.). Zet ook de camera eens in verticale stand(portretstand) en het bespaart je ook veel snijwerk.
    Als je niet hoeft te snijden, moet je het niet doen, het is de fotograaf die probeert om in zijn/haar zoeker de juiste compositie te bepalen. Ik zeg niet dat je NIET mag snijden, begrijp me niet verkeerd aub.

Ik hoef de foto zelf niet binnen te halen om te zien dat er scherpte mist, want dat zie je zo

Succes
    Beelder, zo blij dat ook iemand anders dit is neerschrijft. Ik heb het al zoooooo vaak gezegd, maar soms denk ik dat Bommasien heel hardhoors is... Wat de scherpte betreft zag ik even wat verbetering, maar uit de laatste posts lijkt dat weer helemaal de mist in te gaan.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Beelder, zo blij dat ook iemand anders dit is neerschrijft. Ik heb het al zoooooo vaak gezegd, maar soms denk ik dat Bommasien heel hardhoors is... Wat de scherpte betreft zag ik even wat verbetering, maar uit de laatste posts lijkt dat weer helemaal de mist in te gaan.
      @ Beelder: bedankt!

@ Nena: ik word het heel erg beu dat ik mij hier moet verdedigen. Ik kan enkel nogmaals opmerken dat dit forumonderdeel zich leent om on- perfecte fotos te plaatsen. Denk jij nu echt dat ik bewust slechte fotos plaats? Je hoeft hier niet op te antwoorden want nogmaals ik ben dit beu!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht

@ Nena: ik word het heel erg beu dat ik mij hier moet verdedigen. Ik kan enkel nogmaals opmerken dat dit forumonderdeel zich leent om on- perfecte fotos te plaatsen. Denk jij nu echt dat ik bewust slechte fotos plaats? Je hoeft hier niet op te antwoorden want nogmaals ik ben dit beu!
        Hier heb je echt volledig gelijk in... denk ook nog altijd dat dit forumonderdeel bedoel is om foto's waar nog wel wat aan te verbeteren kan, te plaatsen. Voor mensen die nog wat in de kinderschoenen staan wat fotografie staan. Dat is ook wat de definitie van beginner. De perfecte foto's vinden we wel terug in showcase! Sien, laat het niet aan je hart komen en blijf gewoon doorgaan. Enkel zo wordt het enkel maar beter! En ik denk wel dat je het in je mars hebt hoor (ook al heb ik zelf nog héél wat te leren!)
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
          Voor mensen die nog wat in de kinderschoenen staan wat fotografie staan. Dat is ook wat de definitie van beginner. De perfecte foto's vinden we wel terug in showcase! Sien, laat het niet aan je hart komen en blijf gewoon doorgaan. Enkel zo wordt het enkel maar beter! En ik denk wel dat je het in je mars hebt hoor (ook al heb ik zelf nog héél wat te leren!)
          Misschien even kijken hoelang Bommasien al actief is. Bovendien zeg ik niet dat ze SC foto's moeten neerpoten (al mag dat natuurlijk wel ), maar al verschillende mensen (ook ik) hebben haar al meermaals met de beste bedoelingen de comments gegeven die ook Beelder op dit beeld gaf. Ik vind het ontzettend jammer dat Bommasien hier niet uit lijkt te leren. Ze kan nochtans echt wel mooie plaatjes maken, maar ik blijf erbij dat ze niet kritisch genoeg is. Kwantiteit vs. kwaliteit. En dat is wat Beelder ook wil zeggen (denk ik toch), om kritischer te zijn over je eigen beelden.

Maar goed, case closed.. ga lekker je gang en blijf gewoon ter plekke trappelen...
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Misschien even kijken hoelang Bommasien al actief is. Bovendien zeg ik niet dat ze SC foto's moeten neerpoten (al mag dat natuurlijk wel ), maar al verschillende mensen (ook ik) hebben haar al meermaals met de beste bedoelingen de comments gegeven die ook Beelder op dit beeld gaf. Ik vind het ontzettend jammer dat Bommasien hier niet uit lijkt te leren. Ze kan nochtans echt wel mooie plaatjes maken, maar ik blijf erbij dat ze niet kritisch genoeg is. Kwantiteit vs. kwaliteit. En dat is wat Beelder ook wil zeggen (denk ik toch), om kritischer te zijn over je eigen beelden.
            Ben er eventjes stil van, maar ik denk dat ik daar ook wat uit kan leren. Niet leuk om opmerkingen te krijgen maar gelijk heeft ze wel, geld voor ons allen, allen trouwens niet alleen voor Sien. Ik ben ook vaak te snel tevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

Maar goed, case closed.. ga lekker je gang en blijf gewoon ter plekke trappelen...
              Was niet slecht bedoeld hoor... Ben zelf nog niet zo lang actief op het forum dus weet het verleden hier niet zo...
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Ben er eventjes stil van, maar ik denk dat ik daar ook wat uit kan leren. Niet leuk om opmerkingen te krijgen maar gelijk heeft ze wel, geld voor ons allen, allen trouwens niet alleen voor Sien. Ik ben ook vaak te snel tevreden.
                Hoh ja, stil van worden !?!?
                We krijgen hier wel allemaal eens op onze donder.
                Dat komt omdat er hier 'beginners' en 'gevorderde beginners' en super-gevorderde- beginners' en 'beroepsbeginners zitten'.
                De ene kan het beter, of veel beter dan de ander, de een leert veel sneller dan de ander..... en er zijn nog duizend andere redenen.
                De een weet het wat subtieler aan te brengen als de ander, maar dat is ook logisch.
                Als ik op mijn donder krijg dan denk ik gewoon aan Matttheus 5:3 en dan is het meestal snel over .
                Ik probeer kritisch te zijn voor ik een foto plaats, maar het is soms net als je zelf denkt dat hij af is........ dat hij net dan wordt afgemaakt door sommigen.
                Hier probeer ik dan weer uit te leren.

Nu ga ik met mijn wederhelft op ons terraske zitten aan de vijver met een goed fleske wijn....... daar is alles peis en vree

Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                  Hoh ja, stil van worden !?!?

Nu ga ik met mijn wederhelft op ons terraske zitten aan de vijver met een goed fleske wijn....... daar is alles peis en vree

Mvrgr.
                  ........ Hij zei niks. Zij zei niks...Het ene woord bracht het andere mee en 't zat er boek op....

Maar ik kan wel de discussie over de zelfkritiek enkel maar beamen.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                  X