Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mijn orderboekje werd zodanig goed gevuld door mijn direkteur-generaal dat 'k nu met mijn nieuw toestel niet buiten geraak ...Straks verder vernissen...
Maar voor deze mooie foto leg ik mijn borstel wel eens graag opzij...
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
(jij zelf schrijft f13 en mijn exifviewer geeft f16 aan: waarom zo geknepen, Eddy?)
Je hebt gelijk Yves , het is f16 en ook -1 stop
Het is een foto van een tijd geleden die ik nu heb bewerkt en ik heb er ook met andere instellingen maar hier zijn de mensen in de compo het best geplaatst.
Aan zee gebruik ik zelfs regelmatig f22 om de sluitertijd te verlengen, anders is het water zo bevroren.
Hier is dat niet gelukt, ik zit nog aan 1/500. Ik weet wel dat het beeld softer wordt met een zeer klein diafragma, maar voor zulke beelden helpt dat zelfs.
mvg,
Eddy
Een superplaat tot ik het witte lijntje dat duidt op oververscherping merkte aan de horizon.
Te veel verscherpt voor mij. Soms heb je datzelfde lijntje ook wanneer je de lucht en de voorgrond afzonderlijk bewerkt.
Ik weet niet wat hier de oorzaak is.
Mvrgr.
Comment