Hallo iedereen ,
Deze foto is eigenlijk meer om uitleg te vragen ivm Lensvertekening, perspectiefvertekening e.c
Op zich vind ik deze foto van belichting, kleuren compositie ok, maar het stoort me dat de gebouwen achteraan schuin staan. Waarschijnlijk door mijn lensvertekening ( sigma 10-20 mm ) op 14 mm .
Hoe kan ik het makkelijkst deze vertekening aanpassen ? Ik werk vooral met Lightroom , maar heb ook PSE 9 ter beschikking.
Ik heb al eens getracht om dit aan te passen, maar ik ben nog niet volledig tevreden met het resultaat.
Alvast dank
Mvg John
foto 1 origineel
C- Mine tower by John..C, on Flickr
foto 2 : Getracht om de vertekeing aan te passen
C- Mine Tower ( Perspective correction) by John..C, on Flickr
foto 3 : Aanpassing in DXo viewpoint
C- mine tower DxOVP by John..C, on Flickr
Deze foto is eigenlijk meer om uitleg te vragen ivm Lensvertekening, perspectiefvertekening e.c
Op zich vind ik deze foto van belichting, kleuren compositie ok, maar het stoort me dat de gebouwen achteraan schuin staan. Waarschijnlijk door mijn lensvertekening ( sigma 10-20 mm ) op 14 mm .
Hoe kan ik het makkelijkst deze vertekening aanpassen ? Ik werk vooral met Lightroom , maar heb ook PSE 9 ter beschikking.
Ik heb al eens getracht om dit aan te passen, maar ik ben nog niet volledig tevreden met het resultaat.
Alvast dank
Mvg John
foto 1 origineel
C- Mine tower by John..C, on Flickr
foto 2 : Getracht om de vertekeing aan te passen
C- Mine Tower ( Perspective correction) by John..C, on Flickr
foto 3 : Aanpassing in DXo viewpoint
C- mine tower DxOVP by John..C, on Flickr
Comment