Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor mij een onvoorwaardelijke
Vind het niet alleen een prachtige ochtend in een mooi landschap die je hier vastlegde...maar ben zelfs klein beetje jaloers op het "mooie" moment dat je daar ongetwijfeld had.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Vanmorgen hier nog net even blauw, nu bewolkt. Foto geeft de sfeer weer, waar ik direct terugdenk aan mijn uitstapje van gisteren, en voor het eerst in mijn leven mijn hand op mijn hoofd heb gelegd, omdat ik steeds het vermoeden kreeg dat mijn pruik zou afwaaien Ik vind dit heerlijke standpunten voor een fotograaf, waarmee hij ook vele kanten opkan om de foto energiek te maken
Hoi Eddy,
Het gevoel heb je in ieder geval goed op mij overgebracht. (en dat is het belangrijkste)
Misschien had je nog iets meer DOF kunnen bereiken, door een kleiner diafragma.
Groeten,
Johan
Hoi Eddy,
Het gevoel heb je in ieder geval goed op mij overgebracht. (en dat is het belangrijkste)
Misschien had je nog iets meer DOF kunnen bereiken, door een kleiner diafragma.
Groeten,
Johan
Nog meer DOF
Met deze instellingen (14mm en f11) heb ik DOF van +- 50 cm voor me tot en met oneindig.
Scherpstellen van 2m tot 100m blijft een DOF geven vanaf een halve meter tot oneindig.
Vul maar eens in http://www.dofmaster.com/dofjs.html
mvg,
Eddy
Toch heb ik de indruk dat de (mooie)scherpte na het voorste deel al heel snel minder wordt.
Ik heb eerlijk gezegd nooit goed resultaat kunnen boeken met DOF-master en consorten. Gewoon op ca. 1/3 scherpstellen, werkt bij mij meestal het best.
Groeten,
Johan
De rust van het moment komt letterlijk op je af. Het ontwaken van een heerlijke dag, al kan het vlug omslaan. Mooie compo en het licht zorgt voor een heerlijke sfeer.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment