Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelen met licht op Hill 62

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spelen met licht op Hill 62

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
    Heb het niet over mooi gehad?? Ik lees het hier nergens in mijn tekst. Zie wel -vaak- staan en -kunstig-/oogend. Het enige wat ik schrijf in mijn laatste citaat is: -En als JE het mooi vindt(algemene zin bedoeld)- Ik schrijf toch ook dat er tegenwoordig veel veranderd is, of niet soms?
    Wil hierover helemaal geen discussie voeren. Banding had je vroeger ook. Meer niet, wat een ander interpreteert moet hij/zij weten

De één vindt kladschilders kunstig en een ander vindt er maar niets aan, toch? En die hebben ook last van banding
    Vind het zeer zeker de moeite niet waard om over woordjes te struikelen...Kunst is, voor mij dan toch, het aantal pleuro's dat je er voor over hebt.
    Als "men" - zoals ik ook schrijf, dit vroeger kunstig vond kan ik enkel maar aannemen dat men het "mooi" vond. Persoonlijk ga ik niets kunstig vinden als ik het niet mooi vind. Daaromtrent staat het inderdaad iedereen vrij zelf een mening te vormen. Er waren er nog die twee kasteeltjes kochten van de opbrengst van een "kloaka-machine..." Ben er ook niet afgunstig van hoor...laat daar geen misverstand over zijn.
    Banding of het nu kunstig of mooi zou geweest zijn (verleden tijd...) is een hinderlijk fenomeen. En ja hoor voor mij mag de fotograaf van wie het werk is dit best "kunstig" vinden...Kan dan enkel maar hopen dat hij met die mening niet alleen blijft staan.
    Maar je hebt overschot van gelijk dat eenieder interpreteert zoals hem/haar past.
    Je ziet...is niet steeds simpel om een gevoel of gedachte over te brengen met enkel maar een klavierke hé...Maar zal in de toekomst een beetje proberen opletten welke woorden ik gebruik.
    Hetgeen u schreef kwam bij mij ietwat binnen alsof de banding in TS zijn foto "als kunst(ig) uit de oude doos" is." De colodion-fotografie die ik soms in SC zie passeren kan ik bestempelen als kunstig en uit de oude doos...Wat banding betreft ligt dit voor mij moeilijker. Maar respecteer ieder zijn mening daaromtrent Wil er gerust met jou nog over doorbomen via PB want wil TS zijn topic daaromtrent niet bepaald kapen of om zeep helpen.
    Gewoon een kwestie van elkaar correct verstaan.

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Vind het zeer zeker de moeite niet waard om over woordjes te struikelen...Kunst is, voor mij dan toch, het aantal pleuro's dat je er voor over hebt.
      Als "men" - zoals ik ook schrijf, dit vroeger kunstig vond kan ik enkel maar aannemen dat men het "mooi" vond. Persoonlijk ga ik niets kunstig vinden als ik het niet mooi vind. Daaromtrent staat het inderdaad iedereen vrij zelf een mening te vormen. Er waren er nog die twee kasteeltjes kochten van de opbrengst van een "kloaka-machine..." Ben er ook niet afgunstig van hoor...laat daar geen misverstand over zijn.
      Banding of het nu kunstig of mooi zou geweest zijn (verleden tijd...) is een hinderlijk fenomeen. En ja hoor voor mij mag de fotograaf van wie het werk is dit best "kunstig" vinden...Kan dan enkel maar hopen dat hij met die mening niet alleen blijft staan.
      Maar je hebt overschot van gelijk dat eenieder interpreteert zoals hem/haar past.
      Je ziet...is niet steeds simpel om een gevoel of gedachte over te brengen met enkel maar een klavierke hé...Maar zal in de toekomst een beetje proberen opletten welke woorden ik gebruik.
      Hetgeen u schreef kwam bij mij ietwat binnen alsof de banding in TS zijn foto "als kunst(ig) uit de oude doos" is." De colodion-fotografie die ik soms in SC zie passeren kan ik bestempelen als kunstig en uit de oude doos...Wat banding betreft ligt dit voor mij moeilijker. Maar respecteer ieder zijn mening daaromtrent Wil er gerust met jou nog over doorbomen via PB want wil TS zijn topic daaromtrent niet bepaald kapen of om zeep helpen.
      Gewoon een kwestie van elkaar correct verstaan.

Groetjes
      Marc
      Bewust banding bij sommige overbelichtingen is interpreteerbaar, maar nogmaals ik voer hier geen discussie over omdat ik GEEN voorstander ben van Banding heden ten dage, snappie?
      TS zal dit niet erg vinden, want het gaat over zijn foto en zo blijft hij bovenaan staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Bewust banding bij sommige overbelichtingen is interpreteerbaar, maar nogmaals ik voer hier geen discussie over omdat ik GEEN voorstander ben van Banding heden ten dage, snappie? ...
        Ik denk dat onze ideeën omtrent banding toch niet helemaal gelijk lopen. (Maar zie je er niet minder graag om hoor )
        Evenwel kan ik het citaat hierboven als "klare taal" omschrijven wat voor iedereen begrijpelijk is.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

oei oei
          zo'n discussie hier

ik schrijf gewoon om te melden dat ik dit mooi vind ...
          ook je extra "making of"
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik tracht ook "banding" te vermijden maar soms lukt het niet ('t is zoals schuren en verven )
            Mooi deze opstelling
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Mooi deze discutie over banding, maar over welke banding hebben jullie het. Bekijk deze foto op mijn nieuwe Toshiba laptop en kan nergens banding ontdekken.
              Hiemee wil ik zeggen dat veel afhangt van het scherm en instellingen, trouwens dit geld ook voor kleur, contrast en in zekere maten voor de scherpte.
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

De foto is op postergrootte afgedrukt en ook op normale foto afmeting, geen enkel banding gezien.
                Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

Comment

Mooi effect met het licht. mooi gedaan
                  Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Comment

Goed in beeld gebracht,tof ,grts,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Heel goed idee om dit zo te belichten, het maakt er een speciale van.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                      X