Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelen met licht op Hill 62

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spelen met licht op Hill 62

Mijn eerste lichtspel foto. Wat je ziet is Hill 62. Hill 62 is niet belicht en is compleet donker. Via wat zoeken met mijn koplampje en fietslicht, kwam ik dit resultaat. Ik hoop dat het geslaagd is? Alle tips welkom!

Nikon D7000
    "30
    F4.5
    ISO 100
    18mm
    Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

Re: Spelen met licht op Hill 62

Deze is zeker geslaagd.
    Versta ik er dan onder dat je fiets achter het monument staat.
    Mooi lichtspel, met overal een goede belichting.
    spijtig puntje vind ik de maan die overbelicht is en nu lijkt of het de zon is. Dit lmijkt dan weer onlogisch omdat het donker is. Voor de juiste belihting te verkrijgen kon je niet vermijden dat de maan overbelicht zou zijn maar dat kan je waarschijnlijk softwarematig oplossen.
    Het zwarte gedeelte onderaan is voor mij goed maar ik denk dat er andere mensen een andere mening gaan over hebben.
    Een meer dan goede foto voor beginnershoek

Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Versta ik er dan onder dat je fiets achter het monument staat.

Ja!

Last edited by Snaaip; 26 juni 2013, 11:24.

Comment

Ik volg Robby i.v.m. de maan.
        Verder heel mooi lichtspel!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Dit heb je goed gedaan man!!
          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

mooie en originele foto. Ik vind de led kleur van je lampje niet zo mooi passen bij de kleur van de lucht, weet niet of je dat nu nog wat meer in evenwicht kan krijgen.
            grt
            Patrick

Comment

Is er een mogelijkheid om de maan te verhelpen?

Comment

Heel speciaal en creatief!
                Heb nog zoveel te leren

Comment

Leuk gedaan, ook "the making of"
                  Had het monument liever wat minder centraal gezien...Opletten vooral met bepaalde bewerkingen voor banding.

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Werd nochtans niet bewerkt.

Comment

Sorry zal me weer slecht uitgedrukt hebben...verkleinen en naverscherpen zijn ook bewerkingen.
                      Als je de banding ziet op de foto die je hier geplaatst hebt en je ziet hem niet op je origineel (raw???) zou ik eens voor mezelf, stap voor stap hem opnieuw klaarzetten om gepost te worden en eens proberen achterhalen wanneer de banding optreedt.

Groetjes
                      Marc

Comment

Hou wel van deze tint Beetje banding, maar vroeger werd banding vaak ook met een kunstig oog bekeken. Bezoek eens een fotomuseum waar vele oude avond/nachtfoto's worden tentoon gesteld, en je weet soms niet wat je ziet. Nadeel van sommige musea is dat er ook vele oude foto's opnieuw digitaal zijn bewerkt, wat m.i. heel jammer is. Tegenwoordig moeten we banding al bijna verplicht gaan verwijderen.
                        Uiteindelijk is er veel veranderd hierin, en hebben de fotografische opleidingen meer aandacht voor de nabewerking, dan eerder voor een foto maken zonder een nabewerking. Het blijft een lastig pakket, en als je het mooi vindt, zullen er ook altijd liefhebbers voor zijn.

Comment

Leuk geexperimenteerd met knap resultaat!
                          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                            Hou wel van deze tint Beetje banding, maar vroeger werd banding vaak ook met een kunstig oog bekeken. Bezoek eens een fotomuseum waar vele oude avond/nachtfoto's worden tentoon gesteld, en je weet soms niet wat je ziet. Nadeel van sommige musea is dat er ook vele oude foto's opnieuw digitaal zijn bewerkt, wat m.i. heel jammer is. Tegenwoordig moeten we banding al bijna verplicht gaan verwijderen.
                            Uiteindelijk is er veel veranderd hierin, en hebben de fotografische opleidingen meer aandacht voor de nabewerking, dan eerder voor een foto maken zonder een nabewerking. Het blijft een lastig pakket, en als je het mooi vindt, zullen er ook altijd liefhebbers voor zijn.
                            Excuseer Beelder in mijn optiek is banding een enorm hinderlijk fenomeen voor een deel veroorzaakt door een slechte comprimering of door een bepaalde bewerking. Het is dan ook de eerste maal dat ik verneem, enfin...meen het toch zo te begrijpen in jouw tekst, dat men banding mooi zou vinden. Het hele internetgebeuren (als je googled op banding...) wil er net koste wat kost van af geraken...

Maar heb deze discussie enkele maanden geleden al eens gevoerd...en ga daar niet over twisten. Ik vind dat als je een foto kunt plaatsen zonder banding dit toch wel mooier presenteert dan met banding. Mogelijks krijg je deze niet of in mindere mate te zien bij het afdrukken van de foto.
                            't Is maar wat je mooi noemt

Groetjes
                            Marc

Toevoeging:
                            Dit..."'t Is maar wat je mooi noemt " slaat niet op de foto...heb het hier enkel over de banding. (en heb al veel erger dan dit gezien...)
                            Last edited by Brombeer; 26 juni 2013, 19:41. Reden: Toevoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                              Excuseer Beelder in mijn optiek is banding een enorm hinderlijk fenomeen voor een deel veroorzaakt door een slechte comprimering of door een bepaalde bewerking. Het is dan ook de eerste maal dat ik verneem, enfin...meen het toch zo te begrijpen in jouw tekst, dat men banding mooi zou vinden. Het hele internetgebeuren (als je googled op banding...) wil er net koste wat kost van af geraken...

Maar heb deze discussie enkele maanden geleden al eens gevoerd...en ga daar niet over twisten. Ik vind dat als je een foto kunt plaatsen zonder banding dit toch wel mooier presenteert dan met banding. Mogelijks krijg je deze niet of in mindere mate te zien bij het afdrukken van de foto.
                              't Is maar wat je mooi noemt

Groetjes
                              Marc

Toevoeging:
                              Dit..."'t Is maar wat je mooi noemt " slaat niet op de foto...heb het hier enkel over de banding. (en heb al veel erger dan dit gezien...)
                              Heb het niet over mooi gehad?? Ik lees het hier nergens in mijn tekst. Zie wel -vaak- staan en -kunstig-/oogend. Het enige wat ik schrijf in mijn laatste citaat is: -En als JE het mooi vindt(algemene zin bedoeld)- Ik schrijf toch ook dat er tegenwoordig veel veranderd is, of niet soms?
                              Wil hierover helemaal geen discussie voeren. Banding had je vroeger ook. Meer niet, wat een ander interpreteert moet hij/zij weten

De één vindt kladschilders kunstig en een ander vindt er maar niets aan, toch? En die hebben ook last van banding
                              Last edited by Beelder; 26 juni 2013, 20:14.

Comment

Working...
                              X