Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8368 - Onderweg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 8368 - Onderweg

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
    Nee, maar ik zie toch een klein verschilletje. Als je cropt is de kans groot dat het bovenste lijntje haast niet meer zichtbaar is.
    Of met perspectiefdinges.
    Enfin het is maar een detail he. (Mierenneuken dus. ) Maar het viel mij direct op.
    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Een hele knappe, diversiteit van mensen, kleuren, scherpte, kortom het totaalbeeld klopt volledig.
    Ik denk dat zowat iedereen benieuwd is wat er daar links gebeurt, en dat is nu net het mooie in deze foto.
    Jill heeft gelijk ivm met het rechtzetten, maar het is inderdaad wel héééééééééééél miniem, ttz. niet met het blote oog waarneembaar, wel bij downloaden en wat lijnen trekken in PS (dus als we het reeds zo moeten doen, mag het van mij gerust zo blijven. We gaan ook niet met een waterpas rondlopen op een fototentoonstelling hé , maar ere wie ere toekomt, Jill heeft gelijk.
    Groetjes
    Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
    Ik zag het toch zo hoor Djivan, gewoon omdat er vele lijnen aanwezig zijn, de lijnen liggen dicht bij de bovenste rand, daarmee het mij direct opviel.
    Maakt de foto zeker niet slecht hoor...
    Hier gaat het ook wel een beetje om het referentiekader. Bij zoveel lijnen
    die allemaal de intentie hebben om recht te willen lopen heb ik bij de voor-
    bereiding moeten kiezen. De meest betrouwbare lijn leek mij de bovenrand
    van het blauw, staat ook zo'n beetje in het midden van de foto. Bij de spoor-
    wegen zijn ze nogal precies in de uitlijning van rails en het bouwen van treinen.
    Bij de bouw van het station is dat wat minder precies - het perron loopt niet
    overal geheel vlak etc. Nu geef ik toe dat bij hernieuwd en precies onderzoek
    ook de blauwe rand nog iets scheef blijkt te staan (0,05º) en dat zal ongeveer
    één (1) pixel schelen. Voor mij niet de moeite om nog een update te gaan maken.
    De andere horizontale lijnen, vooral die bij de bovenrand, geven aanleiding tot
    scheefdenken. Maar soms is het echt scheef.

Oorspronkelijk geplaatst door biebel Bekijk bericht
    heel mooi beeld, sprekende kleuren en de mensen zorgen echt voor meerwaarde.
    Alleen hoe je het dak van de trein gesneden hebt stoort me een beetje, het kijkt raar, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Of is dat eigenlijk wel het dak van de trein ?
    grt biebel
    Het dak van de trein (dubbeldekker) is inderdaad veel hoger en het wordt hier -
    binnen de foto - afgesneden door de grijze kabelgoot waarin de draadjes liggen
    voor de oomroep en het licht. Trouwens, aan de onderkant is de trein ook afge-
    sneden (door het perron).

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
    Trein staat er helemaal op denk ik, want de bovenkant is een verhouding van de onderkant de stationsstructuur(bouw). Veel sprekend beeld, en mag van mij zelfs wat contrast erin. Het histogram zal dan wel ietsie verdeeld uitrekken, maar niet hinderlijk.
    Ik had in de voorbereiding het contrast al iets opgevoerd op micro-niveau. Nu nog
    verder gaan (heb het onderzocht) beinvloed ook de kleuren in een door mij ongewenst
    richting (te fel en te verzadigd waardoor minder natuurlijk).

Dank voor de zorgvuldige bestudering.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Door de vele horizontale lijnen zit er inderdaad wel eentje tussen dat een beetje schuin loopt...Maar potvoldorie...
      compositorisch/kleuren/scherpte...Jullie spoorwegen zouden hem met gepaste tekst gerust kunnen gebruiken om reclame mee
      te maken.
      Heel mooi.

Toevoeging:
      Sorry je uitleg pas gevonden na het posten van mijn commentaar.

Groetjes
      Marc
      Last edited by Brombeer; 16 juni 2013, 09:54. Reden: Toevoeging
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Het plaatje klopt volledig. Mooie kleuren, super compo, inhoud...
        Dat groene boompje vind ik een hele leuke extra in deze foto.
        Groetjes,
        Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Door de vele horizontale lijnen zit er inderdaad wel eentje tussen dat een beetje schuin loopt...Maar potvoldorie...
          compositorisch/kleuren/scherpte...Jullie spoorwegen zouden hem met gepaste tekst gerust kunnen gebruiken om reclame mee
          te maken.
          Heel mooi.

Toevoeging:
          Sorry je uitleg pas gevonden na het posten van mijn commentaar.

Groetjes
          Marc
          Dank voor jouw waardering.
          Hoezo sorry? Jouw commentaar was dus niet beïnvloedt door de voorgaande.

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Het plaatje klopt volledig. Mooie kleuren, super compo, inhoud...
          Dat groene boompje vind ik een hele leuke extra in deze foto.
          Ze zetten daar echte boompjes in die bakken (krijgen ook water).
          Grappig dat nog niemand heeft gevraag om dat takje voor die deftige reiziger
          weg te clonen (maar ik zal dat ook echt niet doen hoor als er nu nog verzoeken
          daarvoor komen).
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            ...Hoezo sorry? Jouw commentaar was dus niet beïnvloedt door de voorgaande...
            Neen, maar dat had hij wel geweest had ik het voorgaande eerst gelezen. Hetgeen mij het meest opviel qua schuinstand heb je daarin vernoemd...en herhaling was overbodig geweest.

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

heel mooie foto!
              En, jou een beetje kennende (nu ja, je begrijpt wel) is er hier veel over nagedacht en uitgeprobeerd.

Als er ergens een kader schuin hangt, heb ik het ook direct gezien, dus...
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Allemaal zeer bedankt voor de commentaren.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Voor mij is dat een heel mooie observatie foto van het dagelijks leven waar je meer vragen bij kan stellen dan als je er werkelijk zelf op die plaats zou zijn. Waar kijkt het linkse meisje naar toe en zo te zien is het iets leuk. Ook de kinderen in de trein hebben het gezien. Dame met de fiets is nog niet direct thuis en de man wacht op een andere trein. Zelf kan ik genieten van op een bank ergens te zitten en te zien hoe de mensen zich druk heen en weer bewegen. Het geel en blauw komen hier werkelijk mooi naar uit voor de achtergrondkleuren tegen de grijze voorgrond.
                  Heb zelf vele keren opnieuw de foto herzien en de commentaren afgewacht voor dat ik zelf zou reageren en zie dat hier toch voornamelijk op lijnenspel en het horizontale wordt gereageerd dus daar van mij geen commentaar meer op.
                  Het is een doordachte opname waar ik en vele anderen iets uit kunnen leren.
                  Gr, Daniel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                    Voor mij is dat een heel mooie observatie foto van het dagelijks leven waar je meer vragen bij kan stellen dan als je er werkelijk zelf op die plaats zou zijn. Waar kijkt het linkse meisje naar toe en zo te zien is het iets leuk. Ook de kinderen in de trein hebben het gezien. Dame met de fiets is nog niet direct thuis en de man wacht op een andere trein. Zelf kan ik genieten van op een bank ergens te zitten en te zien hoe de mensen zich druk heen en weer bewegen. Het geel en blauw komen hier werkelijk mooi naar uit voor de achtergrondkleuren tegen de grijze voorgrond.
                    Heb zelf vele keren opnieuw de foto herzien en de commentaren afgewacht voor dat ik zelf zou reageren en zie dat hier toch voornamelijk op lijnenspel en het horizontale wordt gereageerd dus daar van mij geen commentaar meer op.
                    Het is een doordachte opname waar ik en vele anderen iets uit kunnen leren.
                    Gr, Daniel.
                    Volledig mee eens
                    mvg
                    Georges
                    Groeten
                    Georges

Comment

Working...
                    X