Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ware mooi geweest indien je nog even verder had gezocht, en er een mooi
verhaal mee verteld had. Als iemand dat kan, ben jij het wel. Het zou dan
een zachte prelude zijn op de verschrikkelijke sneeuwman. Maar ik vind de
foto's zo ook wel leuk. Zoals we als kind dieren herkenden in de wolkjes en
wat is er nu mooier dan kind zijn en dat blijven. Ook in de fotografie.
Nou dan maar. Iedereen kent de Ijzige koele harde sneeuwkoningin. Alles en iedereen die ze tegenkomt veranderd ze in één of ander gedrocht. Vandaar dat ze omsingeld is door de meest rare figuren. Dik aangekleed en verscholen in het struikgewas en nieuwgierig als ik was wou ik haar toch eens ontmoeten. Zien of die verhalen wel degelijk een waarheid inhielden. Het werd wachten, de uren gingen voorbij. Maar naarmate de tijd verstreek, werd het ook steeds kouder en kouder. Zou ze in aantocht zijn ?
Eerst stuurde ze haar sneeuwvogel. Een rare vogel, dat geef ik toe en niemand had ze denk ik ooit gezien. Ze kwam kijken of de kust veilig is. Zou die koningin bedeesd zijn dacht ik ? Maar heel snel daar op volgde haar sneurhond. Leek op eerste zicht een lief keffertje, maar vergis je niet... met mijn eigen ogen zag ik toen hij een muis ontdekte hij erop af vloog, hardhandig beet en deze muis werd in een sneeuwmuis omgetoverd. Dus bleef ik heel stil want ik wou dat hij me niet zag. Ook de vogel bleef rondvliegen en ze scheen hem te vertellen waar hij moest zijn. Gelukkig was ik redelijk goed verscholen.
Ik was zo gefascineerd door het spektakel dat ik niet merkte dat er nog zo'n wangedrocht op uitkijk stond. een soort gier. Hij at op al wat niet snel genoeg uit de voeten kon. Hij bracht de dood. Jullie kunnen jullie wel indenken dat ik nu begrijp waarom er soms mensen de vriesdood sterven. De koningin heb ik wel niet gezien. Ik vermoed dat ze wachtte tot er een flink pak sneeuw lag. En ik vroeg me af hoe lang die gedrochten nog zouden blijven. Maar na deze gedachten verdwenen ze alledrie heel snel uit mijn zicht en gingen dieper het land in. De sneeuwvlokken begonnen weelderig te vallen.
Voor mij was de pret uit. Ik had ze nog snel kunnen kieken, want anders zouden jullie me niet geloven. Wat een avontuur, wat een kou vooral snel ging ik naar huis om de foto's te ontwikkelen en ze te laten zien. Stijf, trillend met een glaasje wijn om me op te warmen. Kon ik nog wel werken aan de foto's... maar het verhaal. 'T ja, ik wist niet of ik ze erbij moest plaatsen. Je weet wel niet lezen voor het slapen gaan. Voortaan zullen jullie wel anders kijken naar het vallend sneeuw. Daar ben ik zeker van. Trouwens ik ook. Het verhaal zal ik steeds voor ogen houden.
Veel leesgenot.
Loeky,
jouw fantasie is grenzeloos
Ben er soms wel een beetje jaloers van
Vooral je "ijskonijn" vind ik leuk. (Of is het een teckel met konijne-oren ? )
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Loeky schitterend om die 'vergankelijke kunst' in beeld te brengen. De eerste en de tweede doen het zeer goed door het sterke contrast. Proficiat, daar hou ik van
Mijn dank aan allen die kwamen kijken en vooral diegenen die hun bevindingen neerschreven.
@ G.R. Ik zal eens die laatste nog eens in handen nemen. Bij de twee eersten heb ik de hoofdoorzaak en doordrukken gebruikt, bij zulk tafereel zijn dat handige bewerkingen.
Bij de laatste ben ik het misschien vergeten ofwel heb ik teveel aan het schuivertje gezeten.
Comment