Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rustig straatje + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rustig straatje + update

Ik vond dit straatje, ja het was maar smal, iets hebben. Met de diversiteit aan kleuren de weerspiegeling in dat raam en dan het diepte zicht met die bergen op de achtergrond kortom ik vond en vind het nog steeds mooi

belichting: 1/458
    opening: f2,8
    focus lengte 5,7 mm (35 mm)
    ISO 64

Hier is de update (recht gezet en schaduw) ik hoop dat het juist is.

Last edited by Flecha; 25 maart 2013, 14:39.
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

Re: rustig straatje

dit heb je hoogstwaarschijnlijk in het midden van de dag getrokken, in volle zonlicht.
    En dat zie je
    aan de veel te harde schaduwen.
    Beter is om 's morgens vroeg of tegen de avond te fotograferen.

ik vind het wel niet mis, zo met dat koppeltje
    De weerspiegeling in dat gekantelde raam is ook toppie

maar je huizen hellen nogal naar rechts
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ja dit was juist op de middag of toch tussen elf en twee. En nu zie ik het ook dat die huizen een beetje overhellen naar rechts het zou mooi ogen moesten deze heel recht staan. Kunnen die schaduwen digitaal bijgewerkt worden zonder de rest van de foto dan te donker of te licht te laten worden. Hangen die twee niet aan elkaar? Dank u noenkelMi.
      Last edited by Flecha; 24 maart 2013, 23:27.
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:

Comment

je kan inderdaad die schaduwen bleker maken,
        maar ik geloof niet dat ik in het echt al bleke schaduwen gezien heb...
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Nee ik zie dat ook niet zitten van die bleke schaduwen maar het is dus mogelijk om dit te doen. En dat doet dan de kwaliteit geen schade aan. En wat dat overhellen naar rechts heb ik nu ook gemerkt, dit mag gerust recht gezet worden door iemand. Ja het is een foutje van mij geweest, niet opgelet, maar zulke dingen zijn optelossen.
          Vrees niet dat je
          te traag vordert:

Comment

Helemaal niet slecht, maar er zijn inderdaad wel een paar zaken die kunnen aangepast worden.
            Zoals reeds aangehaald, de huizen rechtzetten en er is ook een duidelijk lensvertekening te zien aan de rechter muur (zie de holle vorming van de verticale lijn - kan met toch niet inbeelden dat deze werkelijk zo hol was ?).
            Soms kan het beter zijn de schaduwen iets lichter te maken, maar hier is het volgens mij zeker niet nodig, omdat je overal in de schaduwen meer als voldoende detail hebt. Ik zal vandaag eens proberen er één en ander aan te wijzigen en je dan een PB te sturen.

PS Mocht ik van jou zijn, ik zou met toch maar eens wagen aan wat spelen in PS of een ander hoor. Daar is echt niet zo'n concentratie voor nodig. Alleen weet jij natuurlijk het best wat je aan kan. Of misschien heb je het reeds geprobeerd, en lukt het niet ?

Groetjes
            Last edited by Guest17; 25 maart 2013, 11:18.

Comment

Die verrtekening van die muur die zal er zo geweest zijn want het is puur uit het doosje (toestel) ik moet wel zeggen dat ik daar wel construties gezien had ddie men hier niet zou tollereren, doe het zelvers denk ik. Van dat bewerken ik weet niet of dat ik dr aan durf te beginnen (riskant of te veel ik durf het niet te zeggen) . Enzo ja met wat? Iets klaar en duidelijk met veel nederlands talige uitleg of toch tevinden. Want ik kan niet meer omzetten van een andere taal en tegelijk werken met zo een program. Dat is te veel voor me. Want ik heb het al laten weten tv kijken of een krant lezen is geschiedenis voor me. Dus hou het eenvoudig en misschien wie weet.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                Die verrtekening van die muur die zal er zo geweest zijn want het is puur uit het doosje (toestel) ik moet wel zeggen dat ik daar wel construties gezien had ddie men hier niet zou tollereren, doe het zelvers denk ik. Van dat bewerken ik weet niet of dat ik dr aan durf te beginnen (riskant of te veel ik durf het niet te zeggen) . Enzo ja met wat? Iets klaar en duidelijk met veel nederlands talige uitleg of toch tevinden. Want ik kan niet meer omzetten van een andere taal en tegelijk werken met zo een program. Dat is te veel voor me. Want ik heb het al laten weten tv kijken of een krant lezen is geschiedenis voor me. Dus hou het eenvoudig en misschien wie weet.
                Misschien eens Gimp downloaden en zien of het iets is wat je bevalt.
                Het kost niks, is beschikbaar in het Nederlands, dus misschien het proberen waard ?
                Groetjes

Comment

Dank u ik ga dat dadelijk eens bezien wie weet.
                  Vrees niet dat je
                  te traag vordert:

Comment

Voor het rechtzetten ga ik voor de tweede, voor de algemene kleuren naar de eerste.

PS Je hebt gelijk ivm die ronde muur rechts, want wanneer ik die via lenscorrectie tracht recht te zetten wordt de afleider aan het linkse huis krom...... dus ik was verkeerd ivm de lenscorrectie, sorry.

Groetjes

Comment

Dat van die muur dat kon je ook niet weten maar in Slovenië heb ik diegene die daar iets neer zette dat waren gewoon de eigenaars want je zag daar geen bouwondernemers zoals hier. De retro jaren en gelukkige mensen daar en veilig. Auto open laten staan met handtas op de zetel en sleutel er op bij terugkomst alles oK. Aan de scholen zijn er plaatsen voorzien waar de kinderen aan autostop doen ed.
                      Vrees niet dat je
                      te traag vordert:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
                        Dat van die muur dat kon je ook niet weten maar in Slovenië heb ik diegene die daar iets neer zette dat waren gewoon de eigenaars want je zag daar geen bouwondernemers zoals hier. De retro jaren en gelukkige mensen daar en veilig. Auto open laten staan met handtas op de zetel en sleutel er op bij terugkomst alles oK. Aan de scholen zijn er plaatsen voorzien waar de kinderen aan autostop doen ed.
                        Ik heb hier sedert ongeveer twee jaar alle nodige kaarten/documentatie/folders...enz in de kast liggen. Ik hoop dat het er ooit nog van komt.
                        Wij houden ons aan Europa en als het geen eiland is gaan wij graag met de wagen, en Slovenië is nogal ver rijden hé .
                        Misschien toch eens vliegtuig en huurauto overwegen zoals we straks doen (Corsica).
                        Groetjes

Comment

Slovenie vliegtuig tot trieste italie is goed koper dan rechtstreeks. Wagen heb je autowegen vignet van Oostenrijk en slov nodig.
                          Vrees niet dat je
                          te traag vordert:

Comment

Ik denk dat het met die bouwkunde in Slovenie nog wel meevalt.

De eerste foto had te maken met:
                            1 lensvertekening
                            2 (geringe) scheefstand
                            3 perspectief vertekening

Als die dingen zich gelijktijdig voordoen kan de correctie lastig zijn.
                            In PS-E heb ik bij Filters de Correct Camera distortion gebruikt met de volgende instellingen:

Het plaatje is om de taalbarriere te slechten.

Het resultaat wordt dan inclusief een oplichting van de schaduwzijde:
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Ja hetgeen je daar aangepast hebt heeft toch een heel ander resultaat, beter. Maar al die aanpassingen dat ken ik niet en je moet dan ook juist weten welke parrameters wat doen en hoeveel je moet vermeerderen of verminderen. Want als je na de eerste aanpassing gedsan te hebben en dan doe je de tweede dan kan het zijn dat het effect dat je bekomen had met het eerste, filter, of hoe je het ook noemt, teniet wordt gedsan door de verandering vaan het tweede. Als ik goed ben met dit eruit af te leiden, kan dat?
                              Vrees niet dat je
                              te traag vordert:

Comment

Working...
                              X