Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rustig straatje + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rustig straatje

Oorspronkelijk geplaatst door Flecha Bekijk bericht
    Ja hetgeen je daar aangepast hebt heeft toch een heel ander resultaat, beter. Maar al die aanpassingen dat ken ik niet en je moet dan ook juist weten welke parrameters wat doen en hoeveel je moet vermeerderen of verminderen. Want als je na de eerste aanpassing gedsan te hebben en dan doe je de tweede dan kan het zijn dat het effect dat je bekomen had met het eerste, filter, of hoe je het ook noemt, teniet wordt gedsan door de verandering vaan het tweede. Als ik goed ben met dit eruit af te leiden, kan dat?
    Meestal begin ik bij de scheefstand. Dan zoek ik een verticaal in het mid-
    den van de foto en zet ik dan zo goed mogelijk recht. Daarna kijk ik naar
    de zijkanten van de foto en als ik daar gekromde lijnen zie dan ga ik met
    de bovenste schuiver kijken hoe ik ze recht krijg. Als laatste werk ik dan de
    perspectiefcorectie uit. Op die manier ga je in 3 stappen naar het eindresultaat.
    Sorry, 4 stappen, want je moet de foto ook nog even bijsnijden (scale).
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

ik ga toch voor de eerste, een mooi shot
      met die harde schaduwen heb ik niet zo een probleem eigenlijk
      bij de tweede zijn alle donkerdere delen zoals ook de daken mee lichter gemaakt, waardoor die foto voor mij nu wat flets oogt
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Ik denk er zo ook over. Ik zou zeggen als de schaduw echt zou overheersen ja maar hier is het licht toch sterk genoeg om die schaduw te aanvaarden.
        Vrees niet dat je
        te traag vordert:
        vrees alleen de stilstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Meestal begin ik bij de scheefstand. Dan zoek ik een verticaal in het mid-
          den van de foto en zet ik dan zo goed mogelijk recht. Daarna kijk ik naar
          de zijkanten van de foto en als ik daar gekromde lijnen zie dan ga ik met
          de bovenste schuiver kijken hoe ik ze recht krijg. Als laatste werk ik dan de
          perspectiefcorectie uit. Op die manier ga je in 3 stappen naar het eindresultaat.
          Sorry, 4 stappen, want je moet de foto ook nog even bijsnijden (scale).
          De bouwkunde is in jouw versie verbeterd, maar nu hebben ze daar heel slechte loodgieters.
          Zie maar eens hoe krom de regenafvoer links nu geworden is, net zoals ik schreef in # 10.
          Ook voor de schaduw ga ik niet mee, wanneer alle detail in een schaduw te zien zijn, hoeft deze niet te worden opgelicht, bleke schaduwen heb ik nog maar zelden gezien .
          Mocht hetgeen wat in de schaduw ligt nu ook donker van kleur zijn, dan kan je het overwegen, maar hier is alles in de schaduw licht van kleur.
          Bovendien heeft Flecha hier reeds verschillende keren laten weten dat hij door omstandigheden niet met PS kan werken.
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            De bouwkunde is in jouw versie verbeterd, maar nu hebben ze daar heel slechte loodgieters.
            Zie maar eens hoe krom de regenafvoer links nu geworden is, net zoals ik schreef in # 10.
            Vertrouw nooit een regenafvoer.

... Bovendien heeft Flecha hier reeds verschillende keren laten weten dat hij door omstandigheden niet met PS kan werken.
            Groetjes
            Kijk even naar de Exif van de update. CS6 !
            Flecha heeft aangegeven voor een deel afhankelijke te zijn van hulp en
            ook dat hij eenvoudige zaken - mits in het Nederlands - best zelf wil
            leren doen. Ik ga niet bevoogdend optreden en geef mijn gewone com-
            mentaar ook aan Flecha.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Wat u daar zegt van die exif inde update cs6 daarvoor mag ik dank aanvaarden va mijn zoon want hij volgt avondschool fotografie en heeft dientegevolge de cs6 aangeschaft en hij neemt de foto's onderhanden en ik ben toeschouwer. Want ik heb de handleiding nog niet eens kunnemn doornemen. Want ik geraak niet er door het is te veel. Laat staan dat ik cs6 zou aankunnen. En iedereen zijn gedacht maar ik weet en voel, vooral voel wat ik aankan en dat is spijtig genoeg maar bitter weinig, en moest het kunnen laat ons wisselen. En waarom zou ik gaan aanhouden dat ik het niet zou aankunnen. Om u en mij iets voor de ogen te houden wat heb ik daarbij te winnen. Ik wou en wil dat ik mee met jullie zou kunnen. Maar in de natuur,ook onder dee mensen selecties en je hebt er die er altijd aan ontsnappen. Geluk? Maar er zijn ook missers. En ik wil heel zeker geen zielepoot zijn of uithangen. Denken wie wil wat hij wil maar de wereld is hiervrij in. Maar ik loop niet mee, om dan flink op mijn snuit te gaan nee ik bedankt maar ik ben fel genoeg gegaan in weet wat het leven me nu te bieden heeeft zonder dat ik me moet laten hangen. Ik heb geluk dat ik dit alles nog kan schrijven want menigeen heeft nietmeer de kans gekregen zoals ik.en wat maakt het uit hoe of wat ik ben een vechter en laat me mijn passie niet afnemen. En wijk niet meer. Laat maar komen ik weet nu waar het om gaat, leven, en met geen twee maar met vierhanden alles vast grijpen. Nu gedaan met het gezever en tot het volgende topic, want je zult er nog blijven tegen komen. Vriendelijke groeten flecha.
              Vrees niet dat je
              te traag vordert:
              vrees alleen de stilstand.

Comment

Vertrouw nooit een regenafvoer.
                Doe ik ook niet, maar in de eerste van Flecha is diezelfde regenafvoer recht .
                Zoals reeds geschreven, toen ik de lenscorrectie toepaste werd hij ook krom.
                Groetjes

Comment

Doe ik ook niet, maar in de eerste van Flecha is diezelfde regenafvoer recht .
                  Zoals reeds geschreven, toen ik de lenscorrectie toepaste werd hij ook krom.
                  Groetjes
                  Hang er dan nu maar een Euro naast.
                  Het geld dat stom is ...
                  Van kritiek leer ik.

Comment

De update is zeer mooi, wat me nu nog extra opvalt is die weerspiegeling in het raam. Tof

Comment

Hang er dan nu maar een Euro naast.
                      Het geld dat stom is ...
                      Deze begrijp ik, met de mij slechts toebedeelde hoeveelheid grijze massa, niet .

Groetjes

Comment

Deze begrijp ik, met de mij slechts toebedeelde hoeveelheid grijze massa, niet .

Groetjes
                        ... maakt recht wat krom is.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                        X