Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'k Heb ze allemaal op een rijtje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'k Heb ze allemaal op een rijtje

Last edited by bommasien; 16 maart 2013, 20:49.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: 'k Heb ze allemaal op een rijtje

Je heb ze inderdaad op een rijtjes Sien

Je hebt alvast sfeer in je hemel zitten. Maar toch vraag ik me een beetje af of je nog herinnert of de weide er echt zo donker bijlag.
    Dit is een opname die gerust wat meer pit kon gebruiken. Als ik met het progje dat bij mijn camera meegeleverd werd (Digital Photo Professional - ik weet natuurlijk niet of je met canon of een ander toestel werkt) simpel op "tone curve assist" klik ziet de foto er al een stuk frisser uit. Hier heb je niet echt controle en gaat het programma voor jou beslissen.
    Maar...
    Ik meen me te herinneren dat je met lightroom werkt...ook daar heb je "tone curve."
    Ik zou je aanraden om eens met die "curve" te spelen. Het komt er op neer dat je "subtiel" blijft en de lijn niet gaat plooien als een spiraaltje Je zult wel zien wat je er allemaal mee kunt doen. En hier ben jij diegene die de beslissingen neemt

Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 16 maart 2013, 21:08. Reden: Schrijfvout
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Je heb ze inderdaad op een rijtjes Sien

Je hebt alvast sfeer in je hemel zitten. Maar toch vraag ik me een beetje af of je nog herinnert of de weide er echt zo donker bijlag.
      Dit is een opname die gerust wat meer pit kon gebruiken. Als ik met het progje dat bij mijn camera meegeleverd werd (Digital Photo Professional - ik weet natuurlijk niet of je met canon of een ander toestel werkt) simpel op "tone curve assist" klikt ziet de foto er al een stuk frisser uit. Hier heb je niet echt controle en gaat het programma voor jou beslissen.
      Maar...
      Ik meen me te herinneren dat je met lightroom werkt...ook daar heb je "tone curve."
      Ik zou je aanraden om eens met die "curve" te spelen. Het komt er op neer dat je "subtiel" blijft en de lijn niet gaat plooien als een spiraaltje Je zult wel zien wat je er allemaal mee kunt doen. En hier ben jij diegene die de beslissingen neemt

Groetjes
      Marc
      Bedankt Marc, ik heb wat met de toontintcurve geprobeert, want idd het veld was te donker, bedankt om je reactie met de leerrijke opmerkingen!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Beetje met nen keer hé

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Sien,
          mooi landschap heb je hier, inderdaad voorgrond iets te donker, de update is er nu wel veel paars in de bomen te zien zelfs rechts in het weiland.
          Heb de foto met curve in photoshop opgelicht met dit als resultaat

Renée

Comment

Working...
          X