Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Je hebt alvast sfeer in je hemel zitten. Maar toch vraag ik me een beetje af of je nog herinnert of de weide er echt zo donker bijlag.
Dit is een opname die gerust wat meer pit kon gebruiken. Als ik met het progje dat bij mijn camera meegeleverd werd (Digital Photo Professional - ik weet natuurlijk niet of je met canon of een ander toestel werkt) simpel op "tone curve assist" klik ziet de foto er al een stuk frisser uit. Hier heb je niet echt controle en gaat het programma voor jou beslissen.
Maar...
Ik meen me te herinneren dat je met lightroom werkt...ook daar heb je "tone curve."
Ik zou je aanraden om eens met die "curve" te spelen. Het komt er op neer dat je "subtiel" blijft en de lijn niet gaat plooien als een spiraaltje Je zult wel zien wat je er allemaal mee kunt doen. En hier ben jij diegene die de beslissingen neemt
Groetjes
Marc
Last edited by Brombeer; 16 maart 2013, 21:08.
Reden: Schrijfvout
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Je hebt alvast sfeer in je hemel zitten. Maar toch vraag ik me een beetje af of je nog herinnert of de weide er echt zo donker bijlag.
Dit is een opname die gerust wat meer pit kon gebruiken. Als ik met het progje dat bij mijn camera meegeleverd werd (Digital Photo Professional - ik weet natuurlijk niet of je met canon of een ander toestel werkt) simpel op "tone curve assist" klikt ziet de foto er al een stuk frisser uit. Hier heb je niet echt controle en gaat het programma voor jou beslissen.
Maar...
Ik meen me te herinneren dat je met lightroom werkt...ook daar heb je "tone curve."
Ik zou je aanraden om eens met die "curve" te spelen. Het komt er op neer dat je "subtiel" blijft en de lijn niet gaat plooien als een spiraaltje Je zult wel zien wat je er allemaal mee kunt doen. En hier ben jij diegene die de beslissingen neemt
Groetjes
Marc
Bedankt Marc, ik heb wat met de toontintcurve geprobeert, want idd het veld was te donker, bedankt om je reactie met de leerrijke opmerkingen!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Sien,
mooi landschap heb je hier, inderdaad voorgrond iets te donker, de update is er nu wel veel paars in de bomen te zien zelfs rechts in het weiland.
Heb de foto met curve in photoshop opgelicht met dit als resultaat
Comment