Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloempjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bloempjes

Om de ellende van vandaag toch een beetje te verzachten... wat vinden jullie van deze? Alle tips zijn welkom

ISO 200 - f/6.3 - 1/125

ISO 100 - f/6.3 - 1,0s

Bedankt om te kijken!

Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: Bloempjes

Als ik moet kiezen, dan toch de eerste omdat die toch wat scherpte vertoont al kon het veel beter. Er is alleen een goeie scherpte te zien op de achterste blaadjes van de bloem onder rechts. Kleuren van deze zien er wel OK uit.
    De tweede daarentegen is onscherp. Als deze zonder statief genomen werd moeten we niet ver zoeken.... sluitertijd 1 sec.
    Ik vind geen exifs in de foto's betreffende toestel, lens.... en kan daarom moeilijk verdere raad geven.
    Misschien ben je ook wel te dicht gaan fotograferen ? Elke lens heeft haar minimum scherpstelafstand.
    Groetjes

Comment

Jammer maar treed Djivan wel bij!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik vind geen exifs in de foto's betreffende toestel, lens.... en kan daarom moeilijk verdere raad geven.
        Misschien ben je ook wel te dicht gaan fotograferen ? Elke lens heeft haar minimum scherpstelafstand.
        Groetjes
        Deze zijn nochtans van op statief genomen (was wel de eerste keer), toestel is een Nikon D3000 met de Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM... Hoe dicht ik er bij stond, weet ik wel niet meer, heb daar toen eigenlijk niet op gelet. Op laptop zijn ze wel net iets scherper heb ik de inruk... Toch bedankt voor de comment...ik kan er maar van leren!
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
          Deze zijn nochtans van op statief genomen (was wel de eerste keer), toestel is een Nikon D3000 met de Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM... Hoe dicht ik er bij stond, weet ik wel niet meer, heb daar toen eigenlijk niet op gelet. Op laptop zijn ze wel net iets scherper heb ik de inruk... Toch bedankt voor de comment...ik kan er maar van leren!
          Ik zie dat de minimale scherpstelafstand bij deze lens 38 centimeter is..... ik weet natuurlijk niet hoe dicht je kwam, en jij waarschijnlijk ook niet meer.
          In de gaten te houden bij de volgende misschien.
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik zie dat de minimale scherpstelafstand bij deze lens 38 centimeter is..... ik weet natuurlijk niet hoe dicht je kwam, en jij waarschijnlijk ook niet meer.
            In de gaten te houden bij de volgende misschien.
            Groetjes
            Misschien geen slecht idee Bedankt alvast! Wel jammer van de foto's maar ah ja...zo leren we weer wat bij!

Comment

Voor mij ook de eerste.

Comment

De krokussen staan er mijn inziens toch mooi op in een fraai totaalbeeld. De tweede is onscherp.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

De krokusjes staan er inderdaad mooi op

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De meningen zijn precies verdeeld! Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen é Bij de krokussen wou ik er de middelste te laten uitspringen, terwijl de rest wat op de achtergrond bleef...

Bedankt voor de reacties! Maar meer reacties en tips blijven natuurlijk welkom é

Groetjes
                    Roeliee!

Comment

Working...
                    X