Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eend

    Deze had zo een mooie kleurtjes!

    2 verschillende crops.









    UPDATE: meer ruimte, minder blauw



    ISO100
    f7.1
    1/80
    50mm
    Last edited by !Karen; 8 maart 2013, 21:44.
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

  • #2
    Re: Eend

    Niet alleen de eend heeft mooie kleurtjes, het water heeft ook een mooie kleur!

    De combinatie werkt in ieder geval nog meer in je voordeel bij deze foto!
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Eend

      Wauw heel mooi, die kop is zo mooi scherp. Knap gedaan
      www.wndrlnd.be
      A world full of graphic and webdesign

      Comment


      • #4
        Re: Eend

        Er zit een blauwe zweem over de foto. met name in het witte gedeelte van de verenkleed

        Comment


        • #5
          Re: Eend

          Karen ik ben vooral heel blij deze waterkleur terug te zien. Heb er ook zo een paar en heeft volgens mij met bodemgesteldheid en begroeiing/licht rond het water te maken. Meestal krijg ik dan reacties in de zin : zo een raar waterkleur...

          Over zweem kan ik mij niet uit laten. Beide foto's zien er voor mij mooi scherp uit en je hebt inderdaad prachtige kleuren.
          Je schrijft dat het crops zijn en daar denk ik is er nog wat werk. Ik vind beide eendjes te dicht op de bovenrand van de foto zitten. Maar heb het ook al ergens geschreven ondanks regels is compo volgens mij ook voor een deel smaak.
          Je zou eens wat opzoekwerk kunnen doen over de regel van derden zodanig dat je weet waar de sterke punten in een foto zich bevinden.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Eend

            Je kan het blauwe kleur verwijderen uit het witte gedeelte dan wordt hij sorejender

            Vriendelijk groet ,
            Jessey

            Comment


            • #7
              Re: Eend

              Die staat er heel mooi op.
              Mooie kleuren, goed scherp.
              Zoals Marc zei mocht er voor mij ook wat meer ruimte boven zijn.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: Eend

                Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Karen ik ben vooral heel blij deze waterkleur terug te zien. Heb er ook zo een paar en heeft volgens mij met bodemgesteldheid en begroeiing/licht rond het water te maken. Meestal krijg ik dan reacties in de zin : zo een raar waterkleur...

                Over zweem kan ik mij niet uit laten. Beide foto's zien er voor mij mooi scherp uit en je hebt inderdaad prachtige kleuren.
                Je schrijft dat het crops zijn en daar denk ik is er nog wat werk. Ik vind beide eendjes te dicht op de bovenrand van de foto zitten. Maar heb het ook al ergens geschreven ondanks regels is compo volgens mij ook voor een deel smaak.
                Je zou eens wat opzoekwerk kunnen doen over de regel van derden zodanig dat je weet waar de sterke punten in een foto zich bevinden.

                Groetjes
                Marc
                Bedankt voor de uitgebreide reactie, Marc.
                Mijn idee voor de compo was om symmetrie te verkrijgen boven/onder. Daarom heb ik bovenaan evenveel ruimte gelaten als onder de spiegeling van de eend. Aangezien het idd crops zijn kan ik die ruimte wel wat vergroten, dus komt er vanavond een update.

                De kleur van het water is het gevolg van de omgeving die erin gespiegeld wordt. Het vijvertje was overgroeid door bomen en aan de randen ommuurt door gelige zandsteen. ( artificieel aangelegd, in park Mondo Verde)


                Bedankt voor de reacties
                FLICKR PHOTOSTREAM
                Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                Comment


                • #9
                  Re: Eend

                  Inzake kleur is dit schitterend en vooral duidelijk helder. Over compositie kan al eens een discussie ontstaan maar ik ga er vanuit dat de auteur dit weergeeft zoals hij of zij dit het best aanvoelt... en daar probeer ik in mee te gaan. Over die blauwzweem ben ik niet zeker maar kleuren kan je altijd aanpassen Voor mij in ieder geval een knappe opname (zonder een keuze te maken)
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eend

                    Beide knap, met uitzondering van de blauwzweem.
                    Alhoewel dit een zeer kleurrijk beest is, ben ik er bijna zeker van dat die onderste veren en staarttip witter zijn 'in het echt'.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eend

                      Ik heb die foto eens verder bekeken, maar ik heb zo mijn twijfels over de aanwezigheid van blauwzweem. Een kleurzweem is aanwezig over de gehele foto, en dit kun je dan simpel rechttrekken. Maar als ik bij deze foto het blauw in het wit van de veren wil verminderen, dan gaan al de andere kleuren in de verkeerde richting. Dus dan denk ik toch niet dat er een blauwe kleurzweem over de foto hangt.

                      Ik ken deze eend niet, maar zou het kunnen dat die een blauwe kleur in zijn veren heeft?
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eend

                        Krooneend,mooi geplaat hoor
                        dgv Eric
                        http://blog.seniorennet.be/eric1957/
                        Canon 450D + 18-55 mm en EFs 55-250 mm
                        Sigma 120-400 mm en Pana FZ 8 + voorzetlens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eend

                          Bedankt. Even naar enkele andere foto's op het Internet gaan zien, en die hebben inderdaad allemaal witte veren op die plaats.

                          Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je deze verkleuring in deze foto dan zou aanpakken? Een globale aanpassing van de kleur werkte niet, dus zou je het al lokaal moeten doen, maar... zit je dan eigenlijk wel met een kleurzweem, of is er hier iets anders aan de hand?

                          Alhoewel dit niet mijn foto is, zou ik toch graag enkele tips hier rond willen hebben. Moest het ooit opduiken in één van mijn foto's hé, dan weet ik al wat ik moet doen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eend

                            Zodra ik thuis ben kan ik het je in het kort beschrijven. Maar dat is zaterdag of zondag dat ik weer achter de computer zit.

                            Vriendelijk groet ,
                            Jessey

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eend

                              het gemakkelijkste vind ik zelf om met laagmaskers te werken. daar kan je met een penseel plaatselijk een laag van toepassing maken. wit is alles doorlaten, zwart is alles tegenhouden. en dan alle variaties van grijs ertussen kan je ook gebruiken om gedeeltelijk door te laten. Dit is handig omdat je foutjes gemakkelijk kunt corrigeren door er gewoon weer over te schilderen met wit/zwart/grijs


                              een print screen van een paar lagen van mijn foto ter illustratie:



                              Ik heb een update geplaatst met meer ruimte bovenaan, en met minder blauw in de delen die ter discussie stonden
                              Last edited by !Karen; 8 maart 2013, 22:04.
                              FLICKR PHOTOSTREAM
                              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                              Comment

                              Working...
                              X