Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eend

    Karen, voor mij is de reflectie in het water niet nadrukkelijk genoeg aanwezig/afgetekend om mee te spelen in de compo.
    Maar...blijf er bij dat het beestje er mooi op staat en dat compo niet alleen regels maar ook smaak gerelateerd is. Dus...de fotograaf heeft gelijk.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #17
      Re: Eend

      Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
      het gemakkelijkste vind ik zelf om met laagmaskers te werken. daar kan je met een penseel plaatselijk een laag van toepassing maken. wit is alles doorlaten, zwart is alles tegenhouden. en dan alle variaties van grijs ertussen kan je ook gebruiken om gedeeltelijk door te laten. Dit is handig omdat je foutjes gemakkelijk kunt corrigeren door er gewoon weer over te schilderen met wit/zwart/grijs


      Ik heb een update geplaatst met meer ruimte bovenaan, en met minder blauw in de delen die ter discussie stonden
      Bedankt voor de korte uitleg. Het was dus zoals ik al dacht. Aanpassen op lokaal niveau.

      Zelf doe ik dat zelden. Al mijn foto's worden gewoon in Lightroom bewerkt, en heel uitzonderlijk zal ik die eens doorladen naar Elements om dingen die mij storen uit de foto te halen. Al gebeurd dit ook heel zelden.

      Dit verklaard ook dadelijk waardoor ik het met een witbalans correctie, of kleurzweem correctie, niet in orde kon krijgen. De kleuren in de foto zijn op verschillende plaatsen, anders bewerkt.

      Maar... het is toch altijd eens leuk op te zien hoe dit wordt gedaan. Ik kan zo alleen maar bijleren.


      Trouwens, de update is heel goed gelukt. Ik vermoed dat de kleuren nu inderdaad dichter aanleunen bij de werkelijkheid. Al kun je dit nooit met zekerheid zeggen, zonder de dingen met eigen ogen gezien te hebben.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #18
        Re: Eend

        Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
        het gemakkelijkste vind ik zelf om met laagmaskers te werken. daar kan je met een penseel plaatselijk een laag van toepassing maken. wit is alles doorlaten, zwart is alles tegenhouden. en dan alle variaties van grijs ertussen kan je ook gebruiken om gedeeltelijk door te laten. Dit is handig omdat je foutjes gemakkelijk kunt corrigeren door er gewoon weer over te schilderen met wit/zwart/grijs


        een print screen van een paar lagen van mijn foto ter illustratie:


        Ik heb een update geplaatst met meer ruimte bovenaan, en met minder blauw in de delen die ter discussie stonden

        Man, man, man..... en ik die dacht dat ik mijn foto's bewerkte....... hier zie ik 13 layers ...... dat is pas bewerken, ik ben dus nog een echt bleuke als het op fotobewerking aankomt, en dan krijg ik soms het 'verwijt' wanneer ik eens iets wegpoets dat stoort in een foto.......
        Groetjes

        Comment


        • #19
          Re: Eend

          Ik dacht aan !karen eend
          Ik heb de foto geopend in photoshop - Kleurtoon /verzadiging - naast original zie je een hand met een pijltje naar links en rechts druk die in. Ga vervolgens met die pipet de plek (blauwe - magenta) kleur sleep van rechts naar links.

          tot je tevreden met het resultaat.

          Comment


          • #20
            Re: Eend

            De update = de moeite waard, mooi !

            Comment

            Working...
            X