Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag er wat meer licht zijn!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mag er wat meer licht zijn!

UPDATE: Bewerkt met nieuwe software
    Last edited by Rudy Mas; 27 maart 2013, 11:30.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Re: Mag er wat meer licht zijn!

Ik snap de bedoeling..... mooi die lichtstraal weergeven, maar ze is niet echt mooi weergegeven en foto is één en al ruis.
    Maar ik vrees dat als je de ruis verwijdert, je nog minder de lichtstraal zal zien.
    Groetjes
    Last edited by Guest17; 27 februari 2013, 14:58.

Comment

Bedankt voor je reactie!

Ik was eigenlijk al iets te laat om deze foto te nemen, het licht begon toen al te verminderen.

En de ruis... tja, daar stoor ik mij zelden aan. Ik heb nog analoge foto's gemaakt, en toen had je ook ruis op je foto's bij hogere ASA rolletjes. Dit hoorde er toen gewoon bij en ik vind dat dit er digitaal ook nog steeds mag bij horen. Maar... het hangt ook van het onderwerk en situatie af, natuurlijk. In ideale licht omstandigheden, en andere factoren, mag er natuurlijk geen ruis op een foto zijn.
      Mvg,
      Rudy Mas

Comment

De bedoeling was goed maar je was inderdaad wat te laat.
        Photography is an art of observation.

Comment

Gewoon om de software even te testen heb ik een update van deze foto gemaakt.

Ik vind dat het resultaat toch wel beter is, alhoewel je natuurlijk vertrekt van een foto die sowieso al niet 100% is. Maar ja, het was dan maar ook even om te testen.

Ik hoop in de toekomst nog eens het geluk te hebben zo een tafereel tegen te komen, wat eigenlijk niet zo moeilijk zou mogen zijn in ons landje. Alhoewel vandaag nog eens de zon schijnt hier.
          Mvg,
          Rudy Mas

Comment

.....'de software'.....'nieuwe software'..... welke ??
            Groetjes

Comment

mooi en ja.....Onze Lieve Heer ziet alles.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind deze foto helemaal niet slecht, de bomen zitten reeds in het donker en krijgen nog een flauw licht over hen heen. Normaal nu verwijs ik naar je titel dat ze om meer licht vragen.
                Gevoelsmatig ': deze foto geeft me een gevoel van onze huidige situatie in onze maatschappij. We lijken in een dieptepunt te vallen en zelfs de Heer, schijn nog maar zwakjes door de wolken heen. Onze schuld trouwens we hebben er alles aan gedaan om Hem te verbannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  .....'de software'.....'nieuwe software'..... welke ??
                  Groetjes
                  Vele zullen dit misschien al in hun arsenaal hebben zitten, maar ik heb dat nu pas kunnen aankopen... Photomatix Pro.

Waarschijnlijk zou je hetzelfde effect ook wel met Photoshop kunnen bereiken, maar ik had het eigenlijk aangekocht om mij wat meer te gaan bezighouden met HDR. Echter, toen ik het programma zo wat aan het testen was, merkte ik op dat je toch ook wel heel realistische foto's kunt produceren met dit programma en toen dacht ik dadelijk aan deze foto. Ik moet zeggen, ik ben wel content met het resultaat dat ik kreeg.

Nu nog eens een perfecte foto maken van dit fenomeen en dan zal ik waarschijnlijk wel de foto krijgen die ik voor ogen heb.
                  Mvg,
                  Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                    Vele zullen dit misschien al in hun arsenaal hebben zitten, maar ik heb dat nu pas kunnen aankopen... Photomatix Pro.

Waarschijnlijk zou je hetzelfde effect ook wel met Photoshop kunnen bereiken, maar ik had het eigenlijk aangekocht om mij wat meer te gaan bezighouden met HDR. Echter, toen ik het programma zo wat aan het testen was, merkte ik op dat je toch ook wel heel realistische foto's kunt produceren met dit programma en toen dacht ik dadelijk aan deze foto. Ik moet zeggen, ik ben wel content met het resultaat dat ik kreeg.

Nu nog eens een perfecte foto maken van dit fenomeen en dan zal ik waarschijnlijk wel de foto krijgen die ik voor ogen heb.
                    Ik heb het ook, maar gebruik het niet zo veel.
                    Maar wanneer ik het gebruik ben ik altijd verrast door de resultaten, dus .
                    Nog een groot pluspunt is dat je kan kiezen uit tien of meer resultaten die het programma je voorstelt.
                    Groetjes

Comment

Dit is een natuurlijk fenomeen en dat moet je vastleggen Rudy ! De compo zit goed. En als je het inhoudelijk wil opentrekken dan verwijs ik naar Loeky zijn commentaar. Voor mij dus geslaagd
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

De tweede ziet er inderdaad beter uit Rudy.
                        Veel succes met je nieuwe hdr-tool

Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

de eerste: een goede poging
                          je update: is een goeie!
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                          X