Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote straat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grote straat

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    Is hier de bg er achteraf opgezet? Bij de bodem (daar waar de dobbelstenen op liggen) is L een stukje uit de ronding. Het ontbreken van de schaduw geeft toch een speciaal 'iets'.
    Niets achteraf omgezet, Sien. BG alleen een iets lichter gemaakt.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
      Kan niet, want daar staat mijn camera op.
      hier hebben ze er nog hopen en een statief kost echt niet veel !! http://www.fotokonijnenberg.be/
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Het komt raar over, net of de hoed uitgeknipt is en terug geplakt op een witte BG
        Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Heb net eens aan het surfen geweest naar " Productfotografie ". Een aanrader. Daar vind je op enkele beelden na nergens enige vorm van schaduw of dgl. Zijn die " beroeps " dan allemaal prutsers??
          Het probleem is hier niet zozeer de schaduw maar het ontbreken van een referentiepunt. Hiermee bedoel ik dat de voorwerpen lijken te zweven in een witte ruimte: er lijkt geen ondergrond te zijn. Het camerastandpunt heeft daar deels mee te maken.

Comment

Als productfotografie lijkt mij deze toch geslaagd.

Als je de foto's bekijkt die men gebruikt op heel veel webshops, dan zie je toch ook enkel het artikel op een helemaal witte achtergrond. Op de meeste is helemaal geen schaduw te zien.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Als productfotografie lijkt mij deze toch geslaagd. Als je de foto's bekijkt die men gebruikt op heel veel webshops, dan zie je toch ook enkel het artikel op een helemaal witte achtergrond. Op de meeste is helemaal geen schaduw te zien.
              Oké, daar heb je een punt, maar de beheerders van die webshops hebben slechts als doel het product te tonen zoals het is, zonder storende achtergrond dan liefst nog. Dat kan iedereen, gewoon een lichttentje kopen en leg er maar in wat je wil. Als ik hier een foto zie dan verwacht ik er toch wel iets meer van, ook al valt het onder de noemer productfotografie. Dan wil ik een product zien zoals het bijvoorbeeld op reclame getoond wordt, en niet slechts een registratie van iets. Mijn gedacht toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                Oké, daar heb je een punt, maar de beheerders van die webshops hebben slechts als doel het product te tonen zoals het is, zonder storende achtergrond dan liefst nog. Dat kan iedereen, gewoon een lichttentje kopen en leg er maar in wat je wil. Als ik hier een foto zie dan verwacht ik er toch wel iets meer van, ook al valt het onder de noemer productfotografie. Dan wil ik een product zien zoals het bijvoorbeeld op reclame getoond wordt, en niet slechts een registratie van iets. Mijn gedacht toch.
                Leonide, is iedere foto geen registratie? Verbeter me als ik fout ben. Ik heb hier ook het product product getoond zoals het is.
                Maar speciaal voor u heb ik een aanpassing gedaan. KLIK
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Lol

Da's al stukken beter.

Comment

Vind dat "de tovenaar" half in de hoed moest staan gespiegeld dan hé.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Lol

Da's al stukken beter.
                      Dank U.
                      Last edited by HEYLO; 7 januari 2013, 20:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                        Persoonlijk had ik liever wat schaduw gezien. Nu zweeft alles precies.
                        Voor mij hangt het ook wat teveel in het wit. Een zichtbare ondergrond, reflectie, schaduw, ... mis er iets aan.
                        Oorspronkelijk geplaatst door xDylan Bekijk bericht
                        Vind hem wel iets hebben, al zou ik toch liever wat schaduw hebben.
                        Mvg, Dylan.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                        Het komt raar over, net of de hoed uitgeknipt is en terug geplakt op een witte BG
                        Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
                        Het probleem is hier niet zozeer de schaduw maar het ontbreken van een referentiepunt. Hiermee bedoel ik dat de voorwerpen lijken te zweven in een witte ruimte: er lijkt geen ondergrond te zijn. Het camerastandpunt heeft daar deels mee te maken.
                        Update geplaatst met schaduw voor de liefhebbers.

Comment

als je dit zelf goed vindt, ik ook dan
                          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                          X